Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 870 ggr
EmmaG
0

Gojira

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har vart sugen ett bra tag nu på att se Godzilla, den amerikanska versionen alltså.. Från 98. Men när jag kika runt på lite olika webshops nu så hittade jag lite roliga merch med jätteödlan, se nedan..

**Trivia till orginalfilmen -54
**- Ett tag tänkte man göra Godzilla som en jättebläckfisk, innan man bestämde sig för mer åt dinosauriehållet.
- Haruo Nakajima som var godzilla kunde endast gå 30 feet i orginaldräkten pga av att den var så tung och oflexibel. Hela 91kg vägde den!
- 2004 släpptes det japanska orginalet för första gången på amerikanska marknanden. Alltså 6 år efter att Hollywood gjort sin version

Bild; Filmboxen med de 6 japanska orginalen kommer från Film&Ting
Mystofflorna ifrån Entertainment Earth

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

LosGinos
0

Häftigt! =)

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

starhawk
0

Jag behöver inte gå till Film&Ting eftersom jag har lådan hemma! Den första filmen är det inte mycket med, i det här fallet är uppföljarna betydligt bättre, jag har även en fristående sak som heter Destroy all Monsters där i princip alla japanska filmmonster är med, den är emmellertid region 1 så jag kan bara se den på datorn, eftersom ingen av våra nuvarande DVD-spelare är regionfri

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

LosGinos
0

Vad är "region" ? =)

EmmaG
0

#2 Nä häftigt att att du har den ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

starhawk
0

#3: Det är nåt filmbolagen har hittat på, DVD-erna är kodade så att dom skall kunna släppa varje region för sig, region 1 är USA och däromkring vi tillhör region 2 och dom flesta DVD-spelare vägrar spela upp nåt annat än region 2 här, men det är en elektronisk grej och om man kan knepet kan man göra den regionsfri, då bryr den sig inte om regioner utan spelar bara upp det. Det finns också ett antal DVD-spelare som redan från början är regionsfria, jag har ett public domain uppspelningsprogram på datorn som uppför sig som regionsfritt

LosGinos
0

Hm.. Det är som VLC till datorn. Tar exakt allt.

starhawk
0

Exakt! det var VLC jag menade jag har även Intervideo DVD 4 inställd på region 2 på "nya" datorn och region 1 på "gamla" datorn

LosGinos
0

Okej =). Jag brukar också göra med Intervideo DVD 4 när jag kollar speciella filer. Annars är det alltid VLC som gäller.