Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: off-topic
Läst 926 ggr
sissie
0

OT / Vad har du gjort idag?

Vad har ni gjort idag?

Själv har jag scannat in några foton till ett bildgalleri. Det är många foton att scanna in så det kommer att ta lite tid.

Skickade också in en jobbansökan till ett stort företag som ska öppna en ny butik. Får se om man får något svar över huvud taget.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

sissie
0

Idag har jag plockat maskrosor. Dom har blivit många och stora. Ska snart åka och jobba några timmar.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

StefanW
0

#1 Ogräs eller vin? Flört Själv så är det ännu en dag på jobbet…

Stefan - Modellbyggare

Levethia
0

Idag har jag suttit och spelat Final Fantasy 7 ett par timmar och städat en massa :) som alla andra dagar :D

Medarbetare på Science Fiction

sissie
0

Har de inte gjort en film som heter Final Fantasy? Eller är det bara jag som fantiserar?Obestämd

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mari
0

Idag har jag bara hunnit vakna och ätit frukost, ska strax iväg och jobba.

#4 Jovisst finns det en film med det namnet, är den inte animerad?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Levethia
0

#4 finns faktiskt ett par st, men den  Final Fantasy som ni antagligen mena, Är nog den sämsta och är totalt värdelöst tråkig. kanske min åsikt. Men den förtjänar inte att heta Final Fantasy. Tungan ute

Medarbetare på Science Fiction

LosGinos
0

STAAARGATE :D!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

starhawk
0

Igår brände jag en skiva med min översättning av Rymdpatrullen 5 Striden om solen och skulle idag lämna den till en arbetskompis för koll av översättningen och så ser jag på planeringskalendern att han är upptagen hela dagen Rynkar på näsan nåja han får den väl imorgon!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
0

Så du jobbar som översättare!Glad Det förklarar varför du är så bra på stavning och gramatik.Skrattande

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

#9: Nja inte riktigt, det är frågan om hobbyverksamhet, Jag har översatt dialogfilen till avsnitt 5 i den tyska tv-serien Rymdpatrullen från 60-talet. Jag har därefter textat hela avsnittet och bränt ner det på en DVD. Min arbetskamrat har studerat på tyska universitet och är därför mer bekant med tyskan än jag, han tittar på avsnittet och talar sedan om för mig var jag eventuellt har missat i översättningen

LosGinos
0

#10. Det låter ju hur kul som helst =)! 
Har dock aldrig förstått det med rippning av text =(

starhawk
0

Rippning av text?

LosGinos
0

Ah..Alltså det du håller på med :P!

starhawk
0

Tja det är knappast fråga om att rippa text, dialogfilerna finns att ladda ner från nätet, ren text alltså, men på tyska, så då får man översätta dom, sen gäller det att lägga in den som textremsor i själva avsnittet och anpassa den efter skådespelarens dialog vilket kan bli lite knepigt, tyskar pratar ju rätt mycket, i första draget lägger jag in texten oavkortat, det gäller att få fram en korrekt dialogfil, den som finns på nätet är inte alltid så där helt korrekt. När väl man har helt korrekta dialogfiler på alla avsnitt kommer nästa steg, att skära ner texten så mycket som möjligt utan att förlora tråden och så lägga in den förkortade dialogen i avsnitten, sen är det färdigt