Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettstargate-wars-trek
Läst 645 ggr
StefanW
0

Oöppnade Lego StarWars

For runt på nätet och sökte efter något annat när jag trillade över på denna sida med en massa oöppnade kartonger med Star Wars Lego. Jag vet vad de kostar, så man kan undra hur en del har råd..men, men. Var och en gör som de vill… Fast jag hade byggt! Collection of unopened boxed Lego Star Wars sets

Stefan - Modellbyggare

sissie
0

Om man har råd att ha så många oöppnade kartonger hemma så måste man ha en stor plånbok.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Levethia
0

en del samlar på det för att dem e knäppa ! sen rör man inte förpackningen för då sjunker värdet oerhört .. Typ som om en samlar någonsin skulle sälja sin kollektion hahaha den dagen den sorgen :P

Medarbetare på Science Fiction

starhawk
0

#2: Jo det finns dom som har sålt ut hela sin kollektion! men dom börjar som regel och samla på nåt annat sen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Levethia
0

Jo är man samlare så är man, inget att gör a åt. Jag samlar så klart på tidningar .. Witchblade, inte för att jag e ett fan, utan gillar verkligen hur dem tecknar i den tidningen. har alla utom en i svenska utgåvan ( det är inte så många den fanns bara i svergie i 3 år kom ut varannan månad! 1999 - 2001)

Men tycker det kall finnas några gränser, kan ju inte vara bra ur ett feng shui sett att hela huset e fullt av leksaker och diverse saker ??

Min bror som hade en kompis som samlade på spel konsoler  och spel .. :O Och då snackar vi inte om en snubbe som köpte varje konsol utan det va tvångsmässigt samlande .. Hade tre av den där jätte gamla lilla gråa fyrkantiga lådan Nintendo ( ni vet nog vilken jag menar men glömmer alltid namnet) Och nintendo DS liknande, gamla .. Haha för att älska spel så kan jag inte namnet på  konsollerna .. :O

Men det jag skulle säga va att det va inte så kul att bli tvingad att fullja med och hälsa på … Kändes trångt och man kändes sig nästan kvävd, fast visst va det coolt eftersom man va så liten !! Ok tonåring, shh .. ^^

Medarbetare på Science Fiction

Mikael
0

För att sitera en förebild:

"My precious" Skrikandes

Mikael
0

Jag känner igen alla! Gråter

denstore
0

Han är ju en samlare. Han t.o.m. skriver att han har öppnade lådor som han bygger. Helt normalt, i min erfarenhet.

Samlande är en hobby i sig. Jag kvasi-samlar t.ex. på byggmodeller, precis som jag vet att Starhawk och StefanW gör.

Jag samlar inte lika frenetiskt idag, som jag gjorde för några år sedan, men när det begavs sig , så hade jag enligt vissa vänner oerhörda mängder. Men när man jämförde sig med de riktiga dårarna, var det ju rena amatörsamlingen. Jag toppade på drygt 900 obyggda modeller, varav 90% var i 1/35 eller 1/48. Sånt säger kanske inte så mycket, men det mer eller mindre fyllde halva min lägenhet.

Jag vet att det finns folk med minst det tiodubbla i sina samlingar. När jag för ett par år sedan sålde av merparten av samlingen, så pratade jag med en kille som var intresserad av några objekt. Han visade stort intresse, då det var udda utgåvor av amerikanska modeller i japanska kartonger. Vi pratade fram och tillbaka ett par dagar, men sedan kom beskedet. Det blev ingen affär, då han av en händelse hade gått från Hasegawa-rummet ner för trappan, och då slog det honom att han förvarade udda boxningar i utrymmet under trappan. Så när han tittade där, så hade han redan de flesta som jag sålde. Vi pratar alltså om en man som dels har så pass mycket grejer att han har svårt att avgöra vad han har, dels döper olika rum i huset efter tillverkaren, och dels avsätter avsevärda ytor för att sortera ut annorlunda paketeringar.

Jag vet också att det finns minst ett par killar här i sverige som ligger inne på samlingar uppåt 5000+ med modeller. I USA finns det gott om folk som har minst det dubbla, och kanske det tredubbla.

starhawk
0

Det finns samlare och samlare, själv tyckte jag att jag var lite knasig som hade högar av modeller här och var i lägenheten, men jag har bara straxt under 150 st, och jag har insett att det är i minsta laget Glad men jag samlar enligt en selektiv metod jag har bestämmt mig för vad jag skall ha och har samlat dom, fast ibland dyker det ju upp saker Skäms och då utökas samlingen. Slutligen är det dom där som inte producerats än och dom måste man ju bara ha när dom kommer ut så samlandet har inte upphört det bara ligger lite i träda

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus