Vad skulle du ta med dig?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

En kniv låter väldigt bra.. även eld såklart.
Det är grundläggande saker helt enkelt
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Ett överlevnadskit eget tillverkat så klart ,stor väska med en mass skiss saker och anteckningsblock med tillhörande penna :) det är tre saker
Medarbetare på Science Fiction

Det är ju mycket beroende på vad kolonisationsskeppet har med sig, eller förutsätts man droppas rakt upp och ner med endast dom här tre sakerna?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Skeppet har allt. som behövs för kolonisationen. Så det är mer vad du själv skulle vilja ha med dig av personliga själ.
Wrooom!

Ja då är ju datorn nummer ett, men en rejäl kniv kan ju vara bra att ha eftersom bushen är i närheten, och sen nummer tre…
vad kan det bli…nu vet jag! En mobiltelefonstörsändare, man kan ju inte ha en massa zombier som bluddrar strunt i mobiltelefon när man skall kolonisera en hel planet
Med andra ord. Folk ska ha fokus på vad som ska göras och inte prata skvaller i telefon.
Wrooom!
Dator med mobiltbredband 
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

#7: Funderar du på att sitta ute i bushen och knacka? tänk om den där sabeltandade tigern får syn på dig och tänker: Lunch!
Jag kan kungfu :d

oj glömde mitt tredje alternativ, Zombie survival guide…. Bara för man vet aldrig :S
HAHAHAHAH #10 dagens ;)

#11 Man vet absolut aldrig, och med tanke på att det är en annan värld …. O.o
Ja dem kan råka äta något som inte är så där jätte vänligt och förvandlar dem till … Ja Zombies eller rabies smittade döda !! ^^ Hihi
Eller små råttor som äts av flygande aligatorelefanter :O

men då behöver ju inte jag vara orolig :)
Precis :). Eller du kanske har en guide mot det med ;)?

Hmm ….Nej faktiskt inte :)
HAr två guider… Överlevnads guide och Zombie Survival Guide .. Fråga mig inte , fick den som 20 års present för snart 3 år sen !! Kompisen såg den i Sci-fi affären i Göteborg och tänkte … Mirran ( hennes smeknamn på mig ) … Och sen fick jag den haha .. Antar att det alltid har varit för min hemliga fobi ^^
Har alltid varit livrädd för Zombiesar ( ganska öppenbart för det är väll ingen som skulle bli super glad om det kom en massa zombiesar en dag .. Haha, ok kanske jägare … Dem gillar ju dem mest konstiga typer av jakter !! ) Sedan är den fobin ganska extremt orealistisk, iofs det går att diskutera .. KAn komma på lika många alternativ för att det kan hända som att det skulle aldrig kunna hända.. Allt beror helt enkelt på Resident evil spelen som min kära bror spelade när jag var liten ^^ Såg lite saker som kanske inte var sådär jätte bra för en 5-7 åring !! Haha gick upp på nattenför å gå på toa och precis nr jag kommer förbi vardagsrummet så spelar bror min och dör i spelet .. O.O JAg blev livrädd ^^ Och Idag Älskar jag alla typer av Zombiefilmer, bästa är B rullen Zombie Strippers ^^ Haha Och resident evil filmerna :P ( dem är däremot Sci-fi , sub genre men shit the same :P ) Japp over and out .. Hoppas ni gillar min lilla novell om min Zombie fobi ^^
Gulligt måste jag säga :)

#16: Du måste ha det jobbigt numera, det går ju omkring massor av zombies på stan, dom hålls vid liv av någon liten elektronisk grej, jag tror den kallas mobil, förmodligen eftersom den håller dom mobila
Ja usch ja! Och inte kan de se sig för heller. Fast dom jagar inte andra människor i alla fall. Inte vad jag har sett.
Wrooom!

Nej då den typen av zombies .. e nog helt Ok .. Jag menar med den rabies smittade typen ^^ Det enda som återstår e den primitiva hjärn delen … Den som gör dig aggressiv ( tror det är reptil hjärnan) haaha..
Zombies e egentligen en voodo grej kan man säga, voodo mästare kunde återuppliva lik och använda dem som betjänter och släppte dem inte föränn deras tjänst var över ! Litte mer invecklat egentligen hehe men det är enligt en voodoo sägner eller myt … :P hihi

Enligt uppgift finns det vissa kombinationer av gift som kan göra en människa viljelös och lättledd, en del Voodoo-doktorer kände till detta recept och kunde därmed skaffa sig tjänare som uppförde sig zombielikt, dom aggresive zombierna är ju bara en ren Hollywood-uppfinning

Jaså ? hehe ja men då har ju myten en liten sanning trots allt :)
Nja Hollywood uppfinning kan jag nog inte riktigt påstå , då Zombie filmer är B filmer.( Det är egentligen all form av skräck från början).
Det är inte förränn nu som hollywood e inkomplade, med tanke på Resident evil filmerna! Hehe.
Men jag skulle fortfarande ta med mig den ^^
Resten hoppas jag att företaget har med sig:)
Sedan skulle jag göra revolt med andra och skapa en egen kollektiv, om nu det inte är så att planeten redan är bebodd med liv då gör jag revol genom att försöka åka hem igen !! Människan har trots allt en tendens att ta över saker som inte tillhör henne!! ^^

Tja, när jag skrev Hollywood så menade jag förstås filmindustrin i stort, har aldrig hört om några aggressiva zombies i Voodoo sammanhang, snarare tvärtom

Hehe ne det har inte jag heller hört :) Och sorry va tvungen att poängtera att det va B filmer, och B filmer får oftast inte Hollywood status ;)

Jag skulle ta med mig:
Enklare verktyg att skapa andra verktyg med
Penna papper
Något sätt att kontakta jorden med ^
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!