Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettoff-topic
Läst 829 ggr
Levethia
0

WaterWorld

Ikväll klockan 23:40 på tv6  kommer Waterworld, en av mina absolut bästa filmer ( Och nej jag förstår inte alls varför den har fått så dålig kritik genom åren !! Det är askyvärt)

Den har allt en  Postapokalyptiskfilm skall ha !

Sedan har vi så klart postman som givetvis är bättre, förutom slutet ( det suger ) vem hade velat återvända till den tiden vi lever nu efter att ha åstadkommit så mycket och överlevt så mycket för att sedan börja om från början och förstöra allt igen ??? Men men det är min åsikt !

Medarbetare på Science Fiction

medde
0

Den var jättelänge sedan jag såg. Tyckte den var helhäftig då den kom ut en gång i tiden,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

starhawk
0

Njaa, så väldigt bra var den ju inte. Klart sevärd men jag har ingen lust att se om den. En sån där film man bara ser en gång

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Levethia
0

Hehe ja åsikten e delad :)

Men det är en av mina favvo filmer, har nog sett den ca 13 gånger nu :)
Men det slår dem andra laternativen på tv ialla fall :)

medde
0

#2 Men det var väldigt många år sedan jag såg filmen, Så lite kul kan det bli att se den:-) Enbart för att även se hur man ställer sig till den i dag

Levethia
0

Nu innan blir det ialla fall en klassiker!

Femte Elementet :) Med Mila Jovovich och Bruce Willis och ett par kända skådisar till :D hurrayh säger jag bara :)

medde
0

#5 Den där imot gillade jag inte..

[vaargen]
0

#5 Visst är den underbar? :)

#6 Hur kan du inte gilla den? :(

medde
0

#7 Bra fråga ,vet inteObestämd Men såg den direkt då den kom ut, och noope.

sissie
0

WaterWorld tycker jag var en bra film just för att den var annorlunda.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mikael
0

Jag hänger inte rigtigt med. Det låter som den har med vatten att göra eller? Obestämd

sissie
0

Filmen handlar om en framtidvision. Jorden består av bara vatten och "städerna" - snarare underliga byar, flyter på vattnet. Folk tar sig fram med båtar. Hjälten i filmen försöker hitta den mytompunna ö som enligt folktron säg finnas någonstans. Till sin hjälp har han en tio årig flicka.

Hoppas jag inte sagt för mycket.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Levethia
0

Nej då , fast han letar inte egentligen efter ön föränn mot senare av filmen :)
de är den tioriågias adoptiv mamma  och flickan har en form av en karta på sin rygg som skall visa vägen !Det är dem som letar efter Ön :P hihi om vi skall vara korrekta, dem råkar bara komma i hans väg .. + han e en mutant .. med gälar ^^ hihi

Aviendha
0

Jag undrar varför jag inte sett den egentligen. Vill minna att jag som liten/yngre såg några minuter av den men tyckte att den var läskig och det är väl vad som stoppat. Otroligt känslig för skräck och hemskheter även nu som "vuxen" Skäms

Sehvrin
0

Såg början av den, men insåg att den slutade för sent för att jag skulle orka titta på den Obestämd (hade träning kl 10 morgonen därpå) Hoppas att nästa gång den går på tv sänds en vettigare tid (eller att jag upptäcker det i förväg och kan ställa videon)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

cinna
0

Jag går väl mot strömmen då och säger att ni som inte sett den inte heller missat någotGlad

Såg den på bio. Jag menar, Sci-fi/fantasy + Kevin Costner var bara ett måste!

Den var tyvärr alldeles för förutsägbar, blodig och våldsam för mitt tycke… Men, men, det är jag det Flört

starhawk
0

#14: Ä vadå inplanerad träning? Naturlig träning skall vara lite slumpartad, tror du att urfarfar planerade när han skulle bli jagad av en sabeltand?

Och som cinna skriver, den var inte särskilt bra!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Sehvrin
0

#16 Jag tränar inte främst för träningens skull utan för att det är roligt Flört Dessutom är det krigarkonst (typ) jag tränar, och det har folk troligen tränat väldigt länge Tungan ute

Det lilla jag såg av Waterworld gillade jag, även om den inte verkade jättebra (en film behöver inte vara bra för att jag ska tycka om den, konstigt nog)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

sissie
0

Då är du som jag då. Det mesta går ner. Ibland kan storyn vara bra men framförandet av den är mindre bra. Ibland tvärt om. Waterworld tycker jag var en bra film men inte riktigt bra framfört. Nu var det ett tag sedan som jag såg den. Bitvis var den rätt kass men ändå sevärd för mig. Inget att ha i hyllan dock.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mikael
0

låter spännande. Skrattande