Lukes fader på katedralen
_Taget ur min blogg… _------------------------------
Om du åker till Washington någongång, glöm inte att göra ett besök till The National Cathedral och se om du kan hitta en gargoyle på ett av de nordvästra tornen som ser ut som Darth Vader.
Dock sitter statyn väldigt högt upp så det kan vara svårt att se honom..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Närbild..
// Emma, aka Althea
Skulle ta det med en nypa salt eftersom katedralen byggdes 1907 och den första Star Wars filmen gjordes 1977. Din närbild är heller inte från samma katedral eftersom spiran bakom den och i stort sätt hela bakgrunden inte stämmer överräns med första bilden, photoshop manipulerad tyvärr.
The National Cathedral skapades för den amerikanska episkopal kyrkan och är en biskopkatedral.

#2 Tycker du ska göra din research. Google är din vän =)
Kyrkan renoverades på 80-talet och man utlyste en tävling i National geographic för barn. Barnen fick i uppgift att skicka in målningar som förslag på nya gargoyles som skulle pryda kyrkan efter renoveringen. En av de 4 som vann är just Darth Vader. De andra 3 är en flicka med "pigtails", en tvättbjörn och en man med paraply.
// Emma, aka Althea
Häftigt tycker jag. Fastän de inte var med i originalutförandet av katedralen.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#3 Det var just research jag gjorde.
Men jag får väll ta dit ord.

Om man kollar från den första bilden där Vader är inringad och närbilden på Vader så ligger fokuset på Vader och hela vägen till toppen är i bakgrunden. Tycker det är skoj iallafall :)

Jag fattar inte…
Vad gör hand är?

läs inlägg #3
Hittat #6