Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 1139 ggr
nera
0

X-men

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Över hela vår jord föds barn som mutanter. Dessa mutanter har fantastiska krafter. En mutant som heter Logan/Wolverine (Hugh Jackman) lever i Kanadas iskalla berg och har levt i 15 år utan minnen av sitt förflutna, och han vet inte hur han fick sina vassa klor.

En dag skjutsar han en annan mutant Rogue (Anna Paquin) som vill hålla sig borta från människor. Under skjutsen blir de båda anfallna av Sabretooth men räddas av Cyclops och Storm. Logan vaknar i Professor Charles Xaviers skola för mutanter, där de kan att utveckla sina krafter i lugn och ro.

Logan måste i samarbete med andra vuxna mutanter slåss mot den fruktade superskurken Magneto när denne hotar den värld de alla lever i.

Saxat ur wikipedia 100124

sissie
0

X-men. En av mina favoriter. Kanske lite för att det är Patric Stewart som spelar Charles Xavier. Men alla karaktärerna är speciella. Deras olika förmågor passar ihop så bra då de försöker utnyttja sina krafter till att hjälpa mänskligheten.

Har filmerna i hylla. Alla tre. Hoppas det kommer flera. Vet att Volverine har dykt upp.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Min personliga favorit är utan tvekan Wolverine har också alla tre filmerna men har av någon anledning inte sett trean än. Wolverine ursprunget skall givetvis också införskaffas

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
0

Storm är nog min favorit. Kylig och kall men ändå varm och go.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

nera
0

Vi har också dessa filmer eftersom våran son är förtjust i dem. Och jag tycker också att dessa är alla sköna karaktärer. Glad

Sehvrin
0

Jag tycker om X-men-filmerna, om man bortser från trean. Däremot kan jag inte välja en favoritkaraktär ur filmerna, finns visserligen en del bra, men ingen jag fastnar jättemycket för.

Jag är även ett fan av serietidningarna och där har jag en solklar favorit: Gambit.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

flurp
0

väldigt bra filmer men storyn i x-men 1 håller inte 100% med x-men orgins of Wolverine. Tex i x-men 1 så vill han inte använda klorna för att han får ont, men det bryr han sej inte om i orgins of wolverine, det störde jag mej på

It got Chicken legs -Gir-

medde
0

Gillar X-men till max, men så klart dom har ju Wolverine i dom
Tungan ute. Vem kan då sluta titta?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Denna kommentar har tagits bort.
[vaargen]
0

Hittat #6

Mikael
0

Jag älskar x-men.

Min personliga favorit är nog Wolverine. Skrattande

medde
0

#10 Min ocksåTungan ute

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

mikeiko
0

Min favvo är Beast :)

Mest i serierna då förstås.

Haha, det är ju askonstigt att se om x-men nu när man vant sig med Rouge i True Blood…