Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 1332 ggr
Jensa90
0

Filmen AVATAR

Hellu.

Jag och Fredrik (Flurp) på bio den 30 Dec 2009, och vi såg filmen Avatar. Vi tänkte bara berätta lite om vad vi tyckte om den.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Först o främst så är den värd att se, väldigt spännande, och bara något enstaka tillfälle som man undrar "varför gör inte huvudpersonen så ist?!"       Mycket känslor i filmen, de va några tillfällen då jag nästan grät, och många gånger man va nära på o ställa sig upp för att slåss mot dom onda, och tillfällen då man bara ville skrika för att "dom onda" är så egoistiska och elaka.

Väldigt mycket fart och spänning. Vi har inte sett den i 3D, men kan helt klart säga att man ångrar sig inte om man bara ser den som "vanlig bio"-

Jag skulle lätt se den igen, och längtar tills den kommer ut på DVD.

Bästa avslutet på 2009. =)

Av mig får den 10 utav 10 Stjärnor. **********

//Jenny

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Häftig grafik, omgivningen var väldigt detaljrik och snygg, man ville verkligen hoppa in i skärmen o vara där.   Bra musik, håller med Jenny att man vill slåss mot dom egoistiska onda.

Väldigt värd o se….väldigt sevärd. XD

Det var en helt klart underbar kväll med det bästa sällskapet.

Bästa filmen 2009!

Ger filmen 10 av 10 stjärnor. **********

//Fredrik

Resistance is futile. 

StefanW
0

Tack för recensionen, har hört fler som talat sig varmt om filmen, så tror att jag med all säkerhet kommer att se den så fort tillfälle ges tillsammans med barnen.

Stefan - Modellbyggare

Levethia
0

Håller helt och klart med er :) Helt såklart sevärd.

Påminner starkt om en annan film, men Avatar är mer futuristisk och på en helt annan planet… Och kan ju inte heller säga vilken film för det kan förstöra för en del.

Och tyvärr visar den mycket av människans sanna natur kanske till och med för mycket.Kanske är lite hårt sagt, men vi ser det nästan i varje film. Hur vi försöker ta över och tjäna pengar på ngt vi egentligen inte har med att göra och försöka äga ngt vi inte kan äga eller ens tillhör oss. Men den här filmen har allt och är fantastisk så håller med fullkomligt. Ett måste att ha i hyllan om man har en hylla :D haha.

Medarbetare på Science Fiction

sissie
0

Jag har en hylla och Avatar kommer att få en plats i den. Har också hört mycket om den. Så kommer väl kanske inte se den på bio men köpa den så fort den kommer på DVD lär det bli. Är väl lite för gammal för att gå på bio. Det tillhör mer ungdomen, kanske…Flört

På ett eller annat sätt kommer jag att se den.

Vad jag hört om filmen så tror jag inte att en och annan mening om handlingen inte kommer att förstöra upplevelsen av att se den i alla fall. Bra filmer håller och riktigt bra filmer är värda att se även om man vet vad den handlar om. Ibland kan till och med filmer bli ännu mer intressanta att se. Skrattande

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Filmen ska ses. Tösa min vill även se den med:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

NaimaG
0

Har sätt den. Absolut älskar den filmen.

(Då bilden troligen strider mot upphovsrättslagen så har jag tagit bort den / sissie, sajtvärd)

EmmaG
0

Själva handlingen är allt annat är orginell men James Cameron lyckas ändå göra filmen helt fantastisk

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Mikael
0

Måste se eller vad säger du Stefan?

StefanW
0

#7 Jo, den skall vi se min son!Flört

Stefan - Modellbyggare

medde
0

Vi ska också se den.

Jensa90
0

Va bra. =)

Jag längtar längtar såå tills den kommer på dvd…. XD

Synd att man troligen inte har kvar projektorn o duken då (kanske..) för då blir det ju väldigt bio-likt. =)

Resistance is futile. 

Mikael
0

Jag såg den i söndags det var najs.Cool

sissie
0

På CDON kan man lägga upp sig för att få ett email när filmen kan förhandsbokas. Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Jensa90
0

cooolt, då ska jag fixa så jag får förhandsboka den. XP

Resistance is futile. 

atletico
0

En helt klart sevärd film

Mikael
0

Jag vet filmen var svinbra.Glad Jag tyckte inte om när det stora trädet föll det var ju bara tragiskt. Gråter

[vaargen]
0

Hittat! #12

Jensa90
0

Hittade lite filmer på youtube hur man sminkar sig som i filmen Avatar. =)
[">Denna]( Den övre var dock mer en som man kan gå ute med.

Medan den undre är för dom mer…vågade. =)

Resistance is futile. 

sissie
0

Kul. Den övre lär man nog få se varianter av i vardagslivet.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

nera
0

Såklart denna ska ses Glad har också bara hört gott om den, så jag hoppas att den lever upp till sitt rykte Flört

sissie
0

Jag väntar med spänning på att den släpps på dvd. Detta är en av dessa måste se filmer.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

nera
0

Samma här. Väntar på att de  ska släppas på BlueRay, så den gör sig till godo i alla effekterna.

medde
0

Är det någn som vet när den släpps ute på marknaden?

sissie
0

SLutet av april tror jag.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Oj redanFörvånad Nu blir vi glada här, men framför allt tösabitenSkrattande

sissie
0

28 april släpps den på cdon så det är nog datumet för releasen

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Toppen, nu har man ett datum att fram imot

Jensa90
0

vet inte NÄR den släpps iaf, men på webhallen så säljs den för 169kr, o bluray för typ 219kr tror jag de va. =P

Så jag ska köpa den sen…man kan förboka, men har inte pengar nu, så väntar till sen.  =P

Resistance is futile. 

MichaelE
0

#27 28 April… längtar efter att få köpa den och det blir ju något som är lika blå som dem - BluRay!

nera
0

Ja, BlueRay är ju alltid lite dyrare…

medde
0

#29 Men där är väl så mycket bättre?

sissie
0

Blue-Ray ska vara bättre. Men sedan hänger det ju också på vilken kvalité som filmen är på i original. Gamla svartvita lär ju inte bli tipptopp kvalité om än maximalt bra i förhållande till originalet.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

MichaelE
0

#31 faktiskt så kan gamla filmer bli bättre på bluray än vad dem redan är på dvd. Dvd innehåller komprimerad film medan bluray innehåller okomprimerad film. Detta gör att med hjälp utav restuareringar i filmen (ta bort brus etc) och sedan lägger man bara in den okomprimerad på bluray så blir (bör det bli) bättre kvalité på filmen.

sissie
0

Det lär bli bättre, men oftast kan man inte göra kvalitén bättre än vad originalet är. Att det blir bättre än DVD blir det ju förståss, men upplösningen på digitala medium är inte lika bra som riktigt film. Inte än så länge i alla fall. Men det kommer det nog att bli så småningom.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg