Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: sci-fi-serier
Läst 936 ggr
sissie
0

Pa'u Zotoh Zhaan

Zhaan ser ut som en människa med blått skinn men är egentligen en humanoid växt. Zhaan är en Delvian och är med i tv-serien Farscape.

Zhaan är en fånge ombord på skeppet Moya. Ett levande skepp som hon har nära kontakt med. Zhaan är en prästinna som tillfångatogs av Peacekeepers för att hon dödade sin älskare då hon kommit på honom med att vara kollaboratör med Peacekeepers. Zhaan sattes i fängelse ombord på fängelseskeppet Moya. Efter ett myteri bland fångarna ombord så fick hon nära vänskap med själva skeppet och skeppets kapten Pilot.

Zhaan är snällheten själv. Alltid redo att hjälpa andra och är en god medlare när de andra ombord hamnar i hetsiga diskussioner.

I några avsnitt så träffar Zhaan på några andra Delvians. Zhaan blir utnyttjad av sitt eget folk, en upplevelse som hon gärna vill glömma men som stärker henne i hennes utbildning till att bli en högre prästinna.

Delvians lever länge och vid en ålder av 800 år anses de vara i medelåldern. Zhaan får dock aldrig uppleva det då hon offrar sitt eget liv för att rädda Aeryn Sun. Zhaan blir dödligt sjuk och ingen räddning finns för henne.

Pa'u Zotoh Zhaan spelas av skådespelerskan Virginia Hey.

Vill du läsa mer om Farscape så besök deras hemsida. Klicka Här!

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

StefanW
0

Har snart lyckats att se hela filmen…!

Stefan - Modellbyggare

sissie
0

Visst är serien sevärd! Jag tycker om Zhaan. Hon har många visa saker att säga. Fast ibland kan även hon resa humör.Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

EmmaG
0

Jag hade alltid lite småsvårt för Zhaan, spciellt första säsongen..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

sissie
0

Hon är speciell, pratar i gåtor som en sann prästinna. Antar att endera gillar man henne, accepterar henne eller flyger i taket av henne.

Jag gillade henne, dock inte favoriten i serien.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mikael
0

Sweet!!!Skrattande

Levethia
0

Väldigt trevlig serie hehe
Bara sätt första säsongen men hoppas få se andra snart också.. Men lär ta tid för har ingen som har andra säsongen dock .. lite synd

Medarbetare på Science Fiction

sissie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är första avsnittet på säsong 2. Det är fem delar och de brukar komma upp bit för bit så man kan klicka sig vidare.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mikael
0

NajsSkrattande

Levethia
0

Roligaste  jag hört från första säsongen som kompisen och jag nästan skrattade ihjäl oss är när dem fastnat i starburst läge, Och Cricthon talar om för D'argo att han måste räkna till 300 eller något sådant .. Och D'argo svarar med att han int ehar ngn time counting machine. Och Crichton svarar honom, räkna 1 mississipi 2 mississpi 3 mississipi osvoch så försvinner han och d'argo står kvar och funderar och säter igång och räknar 1 mippippi 2 mippippi 3 mippippi osv hahah det va srtört skönt men så som jag förklarar det så e det lite galet .. haha Men ni som har sett kanske förstår vad jag menar för det va verkligen kul :D

Medarbetare på Science Fiction

sissie
0

Det kommer jag ihåg! Det var kul!Skrikandes

Kommer också ihåg när Criton ska använda "tandborste" för första gången. "Minthy!" Skrikandes

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

medde lost: Har missat det här..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[vaargen]
0

Hittat! #3