Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: science-på-tv
Läst 590 ggr
sissie
0

Michio Kaku's syn på aliens.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Levethia
0

Wow den där snubben är verkligen smart.

Gillar det han säger om att vi är så arroganta, som om dem skulle bry oss om oss egentligen ?? Klart dem inte skulle, skulle dem verkligen ge oss teknologi som vi inte skulle kunna hantera  och varför skulle vi vara så speciella egentligen?

Och sen den delen om att vi lever i universer som är bubblor, flera bubblor, ungerfär det jag trott hela mitt liv, och olika dimensioner, detta om det verkligen är så… Kommer  bli tufft, för hur skall man resa till en annan bubbla … O.o
Måste nog se mer av honom och det här inlägget :D

Medarbetare på Science Fiction

sissie
0

Michio är en av mina favoriter. En människa som verkligen kan förklara saker så man förstår. Det finns flera videosnuttar med honom här på sajten. Jag har lagt in några stycken och fler lär det bli.

Jag tror också att om man skulle träffa på alien så är nog risken stor att vi är för dem så som myror är för oss, ungefär. Kanske inte fullt så stor skillnad.

Det är i många avsnitt av Star Trek tex som de träffar på lägre utvecklande människor som de vägrar ge teknik till även fast de tjatar. Då är de i alla fall på någorlunda samma nivå i utvecklingen i alla fall.

Att universum skulle vara som bubblor vet jag inte. Känns lite främmande men eftersom jag inte har en aning om hur universum egentligen är uppbyggd så är jag nog mera tyst på den fronten, och överlåter den diskusionen till andra som är mer insatta.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Levethia
0

JO så om vi inte antagligen skulle tänka oss att ge med oss av våran teknologi, det har vi vissat i många filmer, så varför skulle dem det ?? Sen varför inte några aliens har kommit hit är ganska öppenbart! Antingen blir dem inlåsta i ett förråd där dem expermenterar på dem eller blir behandlade ganska illa. Vill dem besöka utan att skadas så får dem nästan göra en invasion vilket vi skulle se som ett hot.

Och sen kanske dem är på samma kunskaps nivå som oss också, det är det ingen som har ställt sig angående det, varför skulle dem va smartare än oss och mer frammåt i utveckling än oss ?? Dem kanske också sitter ngnstans i rymden och skickar signaler!  Eller fortfarande är på medeltiden ?? haha

Och är dem mycket långt framför oss i utvecklingen e vi allt för korkade och för arroganta för att öppet ta emot dem.. Och jag skulle nog inte våga det, för om mänskligheten  inte rakt igenom är god, skulle jag då våga lita på en annan ras ??

sissie
0

Inte skulle då jag våga lita fullt ut på en alien. Inte med tanke på hur mänskligheten beter sig. Fast nyfiken som sjutton skulle jag vara och åtminstone hälsa dem välkomna och tänka gott om dem, i alla fall försöka tänka att de kommer hit i goda avsikter.

Men om det nu redan har funnits aliens på besök som blivit inlåsta och använts som labbråttor, då skulle de nog vara på sin vakt och inte komma hit över huvud taget.

Gillar dock idén som de har i MIB filmerna. Att de redan finns här men är kamoflerade. Det skulle vara rätt häftigt. Man skulle dock sätta kaffet i halsen om man träffade de små kaffdrickarna.Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Levethia
0

Haha det e sant haha. Det hade varit kul :P

Skall man tro på det  mer intensivt så e dem ju redan här eller ja i rymden och bortför folk.Dem kollar antagligen om vi e redo för dem, vilket jag betvivlar att vi är. Så som Han säger där uppe så e vi ganska primitiva fortfarande, så vi e nog ganska intressanta  under ett forskning glas haha

sissie
0

Tja, jag skulle nog kunna tänka mig att ställa mig under deras lupp om det skulle vara så, men de får inte sticka nålar i mig eller skära i mig. Där går gränsen.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg