Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: ten-forward-skvaller
Läst 1480 ggr
sissie
0

Earth Hour 27 mars

Nu drar det ihop sig igen.

Den 27 mars är det dags för Earth Hour. Mellan 20.30 och 21.30 släcker vi ljuset för jordens skull. Visst hänger ni med på det?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Klart jag är med, vad gör man inte för våran underbara planet som vi lever på. Så räkna in mig i det här

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

LosGinos
0

Går inte :$

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

sissie
0

#2 Jaså! Kan inte låta datorn få vara ifred?

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

LosGinos
0

Haha jo :D!
men inte TV:n :O

sissie
0

Men hallå. Det är bara en timme. Det klarar du väl?

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

LosGinos
0

Beror på om jag hittar något annat att göra :D!

sissie
0

Förra gången satt vi och spelade spel med några starinljus brinnande. Riktigt mysigt. Allt var avstängt. Borde man göra oftare. Typ en gång i månaden i alla fall.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

LosGinos
0

Ah, men det är så att min familj är liksom.., Ja inte den typen xD! 
Men jag hittar väl på något :)

medde
0

Släck i ditt rum, så har du gjort ditt

LosGinos
0

Men det är redan släckt ju :).
Äsch kan snacka telefon med någon :D!

medde
0

Nänä inte det heller…

sissie
0

Och ingen dator. Bara ett stearinljus och en god bok.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Helt rätt

LosGinos
0

Men det är ju ingen ström :O! 
Mobilen ><

medde
0

Det andvänds mycket för att du ska kunna ringa, koppla upp samtalet osv… Via master osv,, vad drivs dom av? Hö?

sissie
0

Han tänkte nog inte på det, eller hur?Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

LosGinos
0

Av min enorma hjärnkapacitet…

Levethia
0

Ginie, när den 27 är här så går du till erat propp skåp och stänger av allting!! Då är hela familjen med vare sig de vill eller inte! Ta och damma av ngt gammal spel sen förr och tänd några ljus, ordna lite snacks innan och tvinga alla ha en härlig familj kväll :D

Kan bli en kul överaskning :D

Medarbetare på Science Fiction

LosGinos
0

Har inga gamla spel :D! 
Bara morderna ;)

Levethia
0

JA men rita upp ett eget monopol spel då och använd makaroner.. Eller fjäska för päron och säg att det skulel va kul om ni deltog i earth hour och se det som en härlig familjekväll. lite annorlunda !!  Och be dem köpa hem ett gammalt brädspel( fast kanske nytt)

LosGinos
0

Då är det ju i praktiken inte gammalt ;)

Levethia
0

Nej det är iofs sant, men det spelar ingen roll :D det huvdusakliga ör ju att du deltar :D ( det är bra för el räkningarna också)

medde
0

Kolla in mitt mjölkpaket som vi hade i mejeridiskarna under den här tiden. Bilden är från den förra earth hour

LosGinos
0

Haha häftig! 

Ah, men vi bor i lägenhet så elräkningen bekymrar oss inte ;)

medde
0

Jag bor i lght men har el räkning som landar i brevlådan ändå! Så den kommer jag inte under vare sig jag vill eller inte.

Levethia
0

Samma här!

Och älskade den mjölkförpackningen :D Fast den fanns bara i den gröna förpackningen, vilket var synd .. Älskar Gammaldags mjölk :D Nyttig och bra

medde
0

Det stämmer att den endast var den gröna, men kul är den den. Hoppas det kommer nya i år!

LosGinos
0

Vi hade bara vanliga..

starhawk
0

Kommer i ren protest elda på ordentligt! Jorden bryr sig nämligen inte ett dugg om våra insignifikanta upptåg, så varför bry sig?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
0

Denna entimmes manifestation lär inte påverka jorden, men det är tanken som räknas i detta fall. Samt att det kan ge idéer till hur man kan låta bli att slösa.

Tex när jag är ensam hemma och beöhver gå på toa, så låter jag dörren stå på glänt istället för att tända ljuset. Se till att lmapor är släckta när de inte behövs.

Tankar bilen med E85 o s v. Planerar mina resor med bilen så mycket jag kan för att inte åka i onödan.

Har en pluttbil istället för ett häftigt vrålåk, även om jag skulle kunna ha ett vrålåk.

Det är egentligen inte sparandet som är det viktiga. Det är det onödiga slösandet och slarvet som är viktigt att få bort. Det kan påverka en del.

Att släcka/stänga av en timme öppnar nya fantastiska möjligheter att prova på något annat för en stund. Att faktiskt bli kvitt teknologin en timme piggar upp.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Jensa90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om ALLA i hela sverige inte använder någon el i en timme så blir det nog ändå en hel del skillnad, de finns ju dom som inte kan släcka helt, sjukhus och liknande.

Förra året så släckte jag allt och låg typ o sov den timmen,… XP
 Stängde till o med av mobilen…
 Dock va EN av mina lågenergi lampor på när jag va vaken.

O gissa om de va lite spökligt på radion, för jag satt o räkna ner o lyssnade på alla radiostationer (hoppade runt) för o höra vilka som stänger av, nästan alla gjorde de, först hörde man den inspelade masrösten som sa något i stil med "*radiokanalens namn* deltar i earth hour, och stänger därför av i en timme för jorden"  och så vart de tyst, så bytte man, så hörde man samma sak, så vart de tyst, alla kanaler var inte synkade men så gott som. =P

O sen efter en timme så satte man på radion så vart de "*radiokanalens namn* har deltagit i earth hour för att göra en del för jorden" så vart de musik. =P

De va magiskt. =)

Resistance is futile. 

starhawk
0

"Släck ljuset en timme för klimatets skull" Det här påhittet är alltså ännu ett av Klimattalibanernas tricks, trots att NIPCC slagit fast: Naturen styr klimatet, inte människan!

Är redigt trött på dessa klimathysteriker

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
0

Det är ingen som tvingar dig, starhawk. Och du har en poäng i att det är mycket hysteri runt sådana här saker. Alldeles för mycket. Denna hysteri då det produceras både det ena efter det andra drar ju också energi.

Nåja. För mig att det ett trevligt avbrott i vardagen. Det finns många andra saker som kan påverka miljön mycket mycket mera.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

mikeiko
0

Om jag släcker ner får jag sparken, eftersom jag är på jobbet då XD

Levethia
0

Jag tror absolut inte på miljöförstöringen, har jag  aldrig gjort.  Men däremot tror jag EARTH HOUR> är bra för för den sociala gemenskapen…Sådan man knappt gör längre får man tillfälle att göra tillsammans. Så istället för att se det som ett simpelt sätt att rädda jorden( det är kört för oss ändå den dagen jorden inser att vi inte är bättre än magparasiter) utan som ett sätt att knyta tillbaka till den social gemanskapen!

sissie
0

Dagen teknik tar mycket av det sociala. Även om det på forum som detta skapar social gemenskap också.

Men man kan ju göra lite annat också. Earth Hour är ett bra tillfälle till att göra något annat. Dessutom så säger inte plånboken nej till ett par kronor extra.Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Denna kommentar har tagits bort.
Sehvrin
0

Jag ska delta i Earth Hour (men kanske förskjuta den med fem minuter…)

Jag tycker det är en bra manifestation, även om det inte direkt gör något för miljön så gör den något indirekt med att öka folks medvetenhet och sätta press på politiker. Det är inte bara klimatet som skulle må bra av att vi minskade vår energiförbrukning, utan vi skulle också minska uttaget av Jordens resurser. Miljöförstöring sker på riktigt: Regnskogar skövlas, arter dör ut i en takt som inte skådats på miljoner år, floder förgiftas. Listan kan göras lång, även om man inte tror på att människan påverkar klimatet.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

sissie
0

Det tycker jag är helt ok. Att flytta på den fem minuter hit eller dit. Egentligen kan man ha den en timme tidigare eller senare för jordens skull. Fast om alla skulle ha den när de själva ville så skulle det ju inte synas så bra.Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg