Början på kriget i slutet
Början På Kriget i Slutet
I C-9 bältets centrum ligger planeten Kalemane med sin skogsmåne Dengar Lom. Planeten är tillsynes lugn och fridfull men om man går ned genom atmosfären mot de enorma städerna ser man stora landningsplatser för slagkryssare och tunga värn med jonkanoner. Städerna i sig täcker nästan hela remsan runt ekvatorn där det är fuktigt klimat som invånarna på planeten behöver men de bosätter sig även på andra platser. Varelserna på planeten kallas för Kalemanianer de har gälar grå hud gula ögonen en kam under hakan som brukar vara röd små vassa klor på händerna benig kropp och spetsiga öron. Kalemane ligger i intergalaktiskt krig mot deras dödsfiender Dorkiterna.
Dorkiterna har en stor kam på ryggen en stor näbb kraftig kropp små gröna ögon stora klor lång demonlik svans och svarta fjäll. Dorkiterna förslavade Kalemanianerna och utrotade dem nästan. Nu söker Kalemanianerna en blodig hämnd mot dem. Dorkiterna har enorma moderskepp som är gjorda för luftbombning och rymdstrid. Dorkiterna är hatade av många allierade till Kalemanianerna. Kalemanianernas råd i den inre ringen i huvudstaden har beslutat att gå till ett taktiskt offensiv mot Dorkiternas rymdflotta. Rådet har beslutat att skicka sin bästa kapten i rymdflottan för att förbereda det hela.
Kapten Khagis armlänk pep till han svarade snabbt. Han fick veta att han skulle avbryta sitt Insider uppdrag på Dorkitterritorium och göra ett hopp tillbaka till Kalemane. Khagi sa till besättningen på kommandobryggan att förbereda för ljushopp. Några dagar senare i den inre ringen gick Khagi bredvid den försvarsansvarige generalen. Khagi undrade varför rådet vågade sig på den planen. Generalen sa att rådet inte ville fortsätta kriget på Kalemanianskt territorium. Khagi undrade era sin gamla slagkryssare med jonkanoner dubbel hyperrymdsmotivator bättre sköldar mer jaktkiwis och nya strålkanoner samt jonladdade plasmatorpeder. Khagi gjorde som generalen sa och ytterligare några dagar senare befann han sig på planeten Sarkonia i ytter randen. Hans skyttel hade landat i den enda staden på planeten och de hade påbörjat sitt installerande av jonkanoner och sköldgeneratorer på taktiska platser nära palatset i mitten. Khagi stod bredvid överkanslern på Sarkonia och de diskuterade planetens försvar. Khagi undrade om de byggt klart bunkrarna i bergen är. Överkanslern sa att det bara var bunkersköldarna kvar. Bra sa Khagi och skakade sin hak kam.
Khagi sa till överkanslern att han skulle göra allt i sin makt för att skydda Sarkonia. Khagi hade tidigare på dagen sett till att alla Kriityker var gömda i träsket. En Kriityk är en sköldförsedd artillerisvävare som är svår att se på radar. Han hade även installerat halvautomatiska strålkanoner vid porten till staden. Khagi beordrade att soldaterna skulle vara redo och utvilade i barackerna vid porten. Khagi kände att de var på väg. Senare samma kväll vid middagsbordet verkade överkanslerns dotter intresserad av Khagi men han låtsades inte om det för det var inte särskilt passande.
Ännu senare samma kväll anlände förstärkning i form av fyra nya NOVA stridskryssare Khagi log när han såg dem på skärmen. När Major Gartyyk anropade honom blev han ännu gladare. Gartyyk var en gammal vän till Khagi som gått samma specialutbildning som han. Gartyyk kluckade förnöjt när de nästa dag träffades i mötesrummet i palatset. Khagi och Gartyyk bugade när överkanslern och hans dotter kom in i rummet. Ah förstärkningsbefälet sa överkanslern. Tariya kan du sätta dig bredvid Khagi sa överkanslern till sin dotter som bara log. Tariya slog sig ned på Khagis vänstra sida och gav honom en varm blick som han ignorerade med tanke på sällskapet. Överkanslern satte sig nöjt bredvid Gartyyk som suckade. Gartyyk hade inget vidare tålamod. När mötet var avslutat och Gartyyk och Khagi var på väg till gästrummen knuffade Gartyyk honom i sidan och sa att det var en särskild tjej som gillade honom. Khagi knuffade undan tanken och sa att Gartyyk var barnslig. Han var nästan dubbelt så gammal som Tariya och dessutom hade hon mycket högre position än han det skulle aldrig fungera om han så ville det.
Khagi kände att någonting var på väg att hända och det var inget positivt. Så rätt Khagi hade för mitt i natten tjöt hans armlänk som låg på sängbordet oavbrutet tills Khagi undrade vem som sökte honom. Gartyyk sa Khagi med frustrerad röst varför stör du mig nu. i Gartyyks sändning hördes det explosioner och sprakande efter en stund svarade Gartyyk med andan i halsen. Han sa att sex stycken Dorkitmoderskepp just gått ut ur hyperrymd och börjat vräka plasmatorpeder på våra kryssare som förlorat sina vapen. Khagi skrek att de skulle skicka ut jaktkiwisarna men de var tydligen pulveriserade av fiendens jaktskepp kallade dödspilar. Gartyyk sa att han ser en konvoj av transport skepp på väg mot planeten invasionen hade börjat. Khagi svor när han drog på sig sin overall säkerhetsväst komradio hanledsvapen och sitt stora plasmagevär.
Han rusade fram till dörren slet upp den och sprang nästan in i Tariya som såg livrädd ut. Tariya undrade vart han skulle. Khagi sa att han skulle till fronten för att leda markstriden. Tariya såg helt förskräckt ut. Hon sa att han kunde bli dödad på fronten. Khagi såg med stora ögon på henne. Han sa att eftersom Gartyyk inte kunde lämna sin kryssare så skulle han skicka sin skyttel att hämta honom. Tariya såg gråtfärdig ut. Khagi sa att han skulle försöka skydda överkanslern och henne ända till bunkern. Tariya såg lite lugnare ut. Khagi gick med långa kliv till överkanslerns rum Tariya var tvungen att springa för att hålla jämna steg med honom. När Khagi och Tariya nådde fram till överkanslerns rum gick de in utan att knacka överkanslern hade fortfarande sin pyjamas på sig men bytte snabbt om.
Överkanslern rörde sig inte särskilt fort och Khagi var tvungen att vänta in honom ibland.
När de kom fram till tunneln som ledde till bunkern följde fyra vakter med dem. Khagi och Tariya gick först sedan överkanslern och sedan vakterna. Khagi kom fram till den sprängsäkra dörren och knappade in sin kod dörren öppnades och alla började gå in. Khagi lämnade vakterna utanför. Khagi hörde efter en stund hur vakterna skrek. Och sköt men de tystnade efter en stund och dörren flög upp och in kom en styrka Dorkiter som riktade sina stora lasrar mot dem. Khagi sköt dem fort. In kom Dorkiternas kommendör och kastade sig över Khagi. Khagi slängde in honom i en dörr Dorkiten påverkades knappt. Khagi stängde in Överkanslern och Tariya i ett av rummen sedan sprang han ut med Dorkiten i hasorna.
Khagi sprang upp till ytan och ut på fältet utanför stadsmuren. Khagi sköt fyra Dorkiter på vägen. Kommendören började knappa in på honom. Khagi vände sig om och sköt kommendören i bröstkorgen. Khagis radio pep till och sa att anfallet var tillbaka slaget för att tre nya NOVA kryssare just kom ut hyperrymd och sköt ner två moderskepp resten flydde. Men en skyttel kom mot Khagis position. Kommendören kastade sig över Khagi och rev honom i ansiktet med sina rakbladsvassa klor. Khagi skrek av smärta. Khagi siktade med sitt handledsvapen och tryckte av rakt i ansiktet på kommendören som stapplade iväg Khagi laddade om men just då kom en Dokritskyttel och strålade upp honom.
Khagi hade fått vård och inväntade nästa instruktioner från rådet när hans armlänk pep till. Han skulle till Dorkiternas nya skeppsvarv. Khagi tog farväl av överkanslern. Tariya undrade varför han inte stanna Khagi sa att han måste avsluta det han påbörjat. Sedan gick han till sin skyttel och for tillbaka till sin kryssare. Tariya stod kvar med tårar i ögonen.
Fordsättning följer.

Läs och njut. 
Hej Mikael ! Har du skrivit det här alldeles själv ?
Jag har inte varit med från början och läst dina inlägg så
det är därför jag undrar. 

Tummen upp, grabben! Bra flyt och tempo. Ser med spänning fram emot nästa avsnitt.

Stefan - Modellbyggare
Super bra! Mycket fint skrivet Mikael.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Tack det var kul att höra att ni gillar dom. 
Och ja bluemary jag har skrivit själv.
Kunde man inte tro.

Så nu är det inte bara action. Jag kände för attt uppgradera mig lite.
Ska jag teckna figurerna kanske. 
Gärna!
Wrooom!
Perfekt, Mikael underhåller Sci.Fi, och jag Astronomi ;)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Du är oerhört duktig Mikael. Fanns det en talangtävling när
det gäller att skriva, då skulle du få första pris !

Det vet jag inte det fins säkert andra inne på forumet som är mycket bättre än mig 

Men jag har nämn vad som ska hända i nästa avsnitt. Fjärde raden nedifrån. Jag ska sätta mig och skissa och skriva vi hörs
Du är jätteduktig på att skriva. Glömt inte att delta i tävlingen om du nu inte redan gjort det förståss.
Wrooom!

#12 Jag skall se till att han lämnar in sina bidrag!
Stefan - Modellbyggare