Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 723 ggr
sissie
0

Bill & Ted's excellent adventures

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kom att tänka på denna hysteriska komedi nu när Dr Who är uppe.

Bill & Ted åker ju omkring i en telefonkiosk! Har ni sett den?

Har ni märkt hur många andra Sci-Fi filmer de har gjort kopplingar till?

Precis i början så är bakgrunden lik "dörren" till V'ger's skepp i Star Trek The Movie. Telefonkiosken från Dr Who. Vet ni något mer?

Det finns en tvåa också: Bill & Ted's bogeus journey.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

StefanW
0

Har inte sett den, introt var som en Bond film för att sedan växla över till Waynes World…det blir till att titta på hela filmen.

Stefan - Modellbyggare

sissie
0

Det är bara att börja med att öppna upp första delen i eget fönster. Riktigt hygglig kvalité med tanke på att det är gammalt.Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Levethia
0

Hehe tror faktiskt att dem gjort kopplingar till Doctor who, för Doctor who hade ju redan 1963 en telefon kisok, eller ja en Police box.

Men många saker är väldigt lika, typ som Daleks ser ut som den där saken r2d2 eller va den heter från starwars förutom att Doctor Who's serien så är det en varlese inuti. Fast vet inte riktigt om det är ngn koppling för dem kom ju redan på 60 talet så kanske Goerge Lucas har tittat på Doctor who .. O.o  haha vet inte …

Men Doctor who är verkligen en Gammal serie ..

Medarbetare på Science Fiction

sissie
0

Jag tror det finns massor med saker i Bill & Ted som ursprungligen kommer från Dr Who. Telefonkiosken är väl det som är mest synligt.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Levethia
0

Hehe ok :)

Medarbetare på Science Fiction

johannespanzer
0

Excellent! Skrattande

Ojoj Bill och Ted - de filmerna har jag nog sett en 10 gånger var minst! Vet inte om man kan kalla dem "bra" men humorn är precis min! Passar de som gillar Beavis / Butthead / Duckman-liknande, intelligent, men värjer aldrig för en prutt!

Väldigt coolt är att läraren är de superbe komikern George Carlin!

mikeiko
0

AHAHAHAHHAHAA 4:36!!! Den avklippta tröjan som visar magen på killar! Jag hade verkligen förträngt att det plagget var en del av 80-talsmodet!!