Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: stargate-wars-trek
Läst 899 ggr
bluemary
0

Hittat bra DVD-skivor !

Var idag på Myrorna och gick och tittade bland DVD-
skivorna. Där hittade jag;'

Star Trek First contact
Star Trek II The Wrath of Khan
Conquest                                100:- för alla 3

När det gäller den sista så vet jag inte vad det var,
men att det var en massa rymdkrig gjorde att den
verkade intressant !

Men jag undrar över dessa Star Trek-skivorna.
Jag vill gärna börja från början. Finns det någon som
skulle kunna tala om vilka jag ska börja med, vill
gärna se hela serien, men helst i rätt ordning.

Tusen tack på förhand !   /Anette- Bluemary

sponny
0

Just när det gäller filmerna har du en bra lista på denna länken. Serien, där är jag tyvärr mindre insatt.

starhawk
0

När det gäller filmerna så är det intressantasta vilka av dom som hänger ihop och vilka som är fristående

Ettan "The motion Picture" är definitivt fristående, inte särskilt bra heller så den ska du bara köpa om du särskilt vill

Tvåan "The Wrath of Khan" är den första i en trilogi bestående av tvåan (The Wrath of Khan), trean som heter "The Search for Spock" och fyran som heter "The Voyage home" och utgångspunkten är egentligen ett av avsnitten i TV-serien nämligen avsnitt 22 första säsongen "Space Seed"

Femman som heter "The Final Frontier" är fristående, likaså sexan som heter "The undiscovered country" den i mitt tycke bästa av dom jag sett

sjuan som heter "Generations" är en övergångsgrej Kirk och Picard i samma film men den är fristående

Åttan som heter "First contact" är också fristående

Nian som heter "Insurrection" och tian som heter "Nemesis" har jag inte sett än men vad jag förstår är dom fristående

Den senaste har jag ingen koll på, skall köpa den så småningom

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

bluemary
0

Tack snälla för hjälpen ! Nu så vet jag i vilken ordning jag
ska köpa så det här betydde jättemycket för mig.

Jag är oerhört tacksam, bockar och bugar !Glad

bluemary
0

Någon som känner till "Conquest", frontier wars ????

Mikael
0

Startrek first contakt är bra men vad vet jag som bara sett slutet. Obestämd

bluemary
0

Tack Mikael ! Om du säger att den är bra så litar jag på det !Glad

sponny
0

Kan bara hålla med Mikael. First Contact är en av favoriterna av de ST-filmer jag sett. Ligger på min top-3 lista.

bluemary
0

#7 Helt underbart, och jag betalade bara 30;. Glad! ! !
Mr Data är min favorit men kapten Jean-Luc Picard går inte av
för hackor han heller för den delen ! Kyss

På baksidan går att läsa att det blir möte med borger,
och jag är av någon anledning oerhört förtjusta i dom.

Så det ska då bli ett sant nöje att få se denna DVD.

Vad tycker ni andra om borger ? Har fått den uppfattningen
att ni är ganska förtjusta ! Glad

starhawk
0

#8: Jo jag gillar Borger speciellt gillar jag:

We are the Borg you will be assimilated resistance is futile

Jo First Contact handlar om en Borg-invasion av Jorden så mycket kan jag väl avslöja utan att förstöra nöjet för dig

sissie
0

Om du gillar Borg så kan jag berätta att Star Trek Next Generation TV-serien, innehåller Borg till och från. I serien Voyager så är Borg med i alla fall i säsongerna efter 3:de. Innan dess finns en annan intressant ras som heter Kazons.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

johannespanzer
0

#2 Starhawk - du kan din Star Trek ser jag, fast skulle väl bara fattas med det nicket! Skrattande Enormt kul läsning! Kan bara instämma. Har inte riktigt tänkt på att det är som en triologi där av filmer, men det stämmer ju! Och de är enormt bra tillsammans. Jag brukar se om filmerna 1-6 sådär en gång per år eller nåt… Sen åttan first contact är ju otroligt bra, den funkar t.o.m på folk som inte gillar star trek, något som femman, voyage home också lyckades med.

Har Star Trek the motion picture ("ettan") i "directors cut" på dvd och ljudet i den filmen är bland det allra bästa jag har hört i min blygsamma "hemmabioanläggning" (oj vilket pretantiöst ord…)

Kan bara fortsätta och säga att insurrection är helt ok, men jag är inte så förtjust i nemesis (båda fristående). Sen den nya Star Trek hade jag svårt att ta in, den var välgjord rätt spännande bitvis och allt sånt, men saknade hjärta om ni förstår?

starhawk
0

#10: För dom verkliga Borg-fansen (som inte har alla avsnitt i serierna förstås) så finns "The Borg-kube" där alla Borg-avsnitt från alla serier  är samlade

#11: Nja mitt nick är väl inte särskilt Star Trek Obestämd och avataren är från den tyska serien Rymdpatrullen. Har just beställt Star Trek XI så vi får se vad jag tycker, Wolverine Origin högg jag också när jag ändå var på gång

NaimaG
0

Stark Trek filmerna överhuvudtaget är bra och det inkluderar även den nya. Jag kan inget annat säga än att Spock i nyinspelningen av Star Trek är… *mums*

bluemary
0

Massor med bra och intressanta inlägg att läsa ! Glad