Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 887 ggr
sissie
0

Colossus: The forbin project

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En film från 1970 om hur teknologin löper amok. En superdator byggs i USA för att hjälpa människorna att ha kontroll över många viktiga saker. Vad de inte räknar med är att datorn utvecklar Artificiell Intelligens och snart börjar ställa krav.

Eric Braeden spelar Forbin som är med och utvecklar Colossus. Han blir dock tillfångatagen av Colossus som kräver att han ska fortsätta att arbeta men nu för Colossus.

Colossus upptäcker att det finns en superdator till i världen, Guardian som byggts samtidigt i Sovjetunionen. Tillsammans bestämmer Colossus och Guardian att de ska ta över världen och styra den själva. Något som mänskligheten inte tänker tillåta. Colossus och Guardian hotar med att förinta mänskligheten med de atomvapen som finns placerade runt om i världen.

Videoklippet är första biten av filmen.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

StefanW
0

Har inte sett filmen, men det var kul att titta igenom klippen som fanns. Gillar när filmmakarna försöker göra något modernt och med dagens ögon så blir man mest full i skratt. Temat förkommer i fler filmer och det ger en eftertanke till att inte alltid lita på teknikens under.

Stefan - Modellbyggare

sissie
0

Jag tog faktiskt en nostalgitripp efter att jag skrev inlägget. Jag tittade igenom alla 10 delarna. Glad Kul!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Har sett den filmen minns dessvärre inte hur den slutade

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
0

Följd dem till nummer tio så ser du de sista tio minuterna.Flört

Amerikanska Bilar