Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettoff-topic
Läst 1017 ggr
sissie
0

OT: Modellbygge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska vara med på ett Gruppbygge hos modellbygge-folket. Temat är nämligen SCI-FI!!Skrattande

Så då tänkte jag vara med och bygga ihop min Enterprise 1701 Cut away. Cut away betyder att man kan ta isär vissa delar av modellen så att man kan titta inut och se fler saker.

Det ska bli roligt. Jag är långt ifrån något proffs som de på modellbygge, men det är kul att pyssla och bygga en modell ibland är ju kul.

Så här ser den ut.

OT: Modellbygge

Och så här ser bitarna ut i kartongen.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

All lycka till sissie. Håller en tumme stenhårt för dig. Ska verkligen bli kul att följa

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
0

Härligt och lycka till med bygget. Glad

sissie
0

Tackar! Bilder kommer vart efter bygget fortskrider. Startdatum är 1 februari. Tänker inte göra något på den innan dess.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Tatsja
0

Modellbygga är pilligt och roligt. själv så höll jag och mitt ex på med träbåtar. Min var runt metern lång. att böja träbitarna och limma fast dem, var pillrigt.

Min yngste son, gillar bygga bilar.

Nu för tiden bygger jag inget mer. Håller på med filateli istället.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

medde
0

Måste säga jag beundrar dom som sitter och "pillar" med detta. För inte är det lätt. Men vilka vackra modeller det finns. Har tittat flera ggr inne på modellbygge sajten. Blir lika imponerad varje gång jag ser byggerna.

sissie
0

Jodu. Dom är duktiga. En del ser så verkliga ut att man inte kan tro att det är modeller. Så duktig är inte jag.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Men det blir du ganska snabbt! Det är jag helt säker på..

bluemary
0

För en annan som är helt ny i galoscherna..
Hur många  delar består Enterprise 1701 av ?

sissie
0

Ingen aning. Jag får räkna dem.Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

bluemary
0

Normalt sett så brukar det ju stå på kartongerna hur
många delar det är i. Men om det nu i denna är 3 745 st
så är det nog ingen som köper.
Så i så fall har du sissie en jätteuppgift framför dig,
Men vi hejar på !Glad

sissie
0

Det är faktiskt inte mer än dryga 35 stycken. Men en väldig massa målande.Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

sissie
0

#10 Hade inte du också köpt en modell eller var det bara en tanke? För man kan fortfarande anmäla sig till gruppbygget.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

bluemary
0
starhawk
0

#6: En bra modellbyggare skall ha erfarenhet och tålamod, och eftersom man definitivt har mer av den senare varan som vuxen så har man bra förutsättningar att bli en bra modellbyggare även om det är lite skralt med erfarenheten. Dessutom kan man fylla i eventuella hål i erfarenheten på Modellbygge i Fokus, vi klassar nämligen inga frågor som dumma, så fråga på bara!

(Och det har ju du redan gjort Sissie! så den sista kommentaren är snarare riktad till övriga trådläsare)

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
0

Räkna med att det kommer fler "dum"-frågor från mig.Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

StefanW
0

Visst krävs det erfarenhet för att få lika fina modeller som de har på utställningar, men det är inte det viktigaste för mig! Naturligtvis så gillar man att skapa och ju mer man håller på desto mer lär man sig.

För min egen del så lär man sig något nytt varje gång, det kan t.ex. vara en teknik som någon har kommit på ett nytt och många gånger enklare sätt än hur man själv gör! Sedan kommer det hela tiden nya produkter och objekt som väcker nyfikenhet. Jag tror det har lite med att göra för ens egen del med tekink och historia att göra, för att inte tala om alla modeller man kan bygga från sina favorit filmer m.m. Eller varför inte göra en modell av sitt eget hus o.s.v.

Kan inte se att det finns några gränser för vad man kan bygga, utan man skall lyssna på sig själv om vad man tycker om och framför allt så får man inte glömma att ha kul! Sitter jag med olika moment som inte kräver full uppmärksamhet så lyssnar jag gärna på en CD-bok under tiden eller musik man gillar, det är balsam för själen och känslan av att ställa något i hyllan som man kan vara stolt över "har gjort den själv" det är livskvalité för mig (för att inte glömma alla trevliga människor som man möter via hobbyn)

Stefan - Modellbyggare

sissie
0

Härliga ord. Ungefär som att ta en stund på iFokus. Man kan lyssna på musik, även titta på TV, eller en CD-bok. Kanske stundvis varvar med en sådan där äkta bok gjord på papper. Det ni.

Skämt åsido. Man blir stärkt i själen av att vara här också med alla trevliga människor. Man får en energikick som medde sa en gång.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg