Visste du...?
…Att Eve Myles som spelar Gwen Cooper i Torchwood ses först i Dr Who som en tjänsteflicka vid namn Gwen i avsnittet The Unquiet Dead (2005) ??
och!
…Att Naoko Mori, som vi brukar se som Toshiko Sato i Torchwood oxå syns i Dr Who första gången -05? Då som rättsläkaren Dr Sato i avsnittet efter ovannämda med Gwen, i Aliens of London!
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Det är så kul att hitta länkar mellan olika serier. 
Tack för tipset!
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Hehe jo men det visste jag, har bara inte tänkt på att dela med mig om det :)
Samma sak med Martha Jones är med i en säsong av Doctor Who och hon heter inte Martha Jones, och det är det avsnittet som Den paralella världen kolliderar för andra gången då Rose mamma och pappa ( från den paralella världen) Möts igen. Och Alla mer eller mindre omvandlas till Androider. Med dem där två bluetooth headset sakerna , som tar över hjärnorna på dem.
Blev en lång förklaring på det här avsnittet haha.
Medarbetare på Science Fiction

#2: Du glömde nämna att Daleks är med i avsnittet också 
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#2 :D Såg de avsnittet för nån dag sen..
// Emma, aka Althea
Jag visste det
och visst refereras det till det avsnittet Sato är med i i Torchwood?
Jag har för mig att det gör det. Sato säger något till Owen om att hon "covered for him last christmas while you were hungover" eller något?
#6 Låter bekant (fast det var längesen jag såg första säsongen av Torchwood)
Saxat ur The Torchwood Archives (underbar bok om säsong 1 och 2) och sidorna om Tosh: "2006, went to London at Jack's request to investigate the Big Ben/Space Pigs thing, worked alongside UNIT (must have been fun for her). Why her? Why not Owen? He was a medical doctor, Tosh is gadgets and tech, not biology."
Återkommer om jag hittar citatet.

Ang #2..
Från imdb
Martha Jones is the cousin of Adeola Oshodi (also played by Freema Agyeman, from the Doctor Who [series 2] episode, "Army Of Ghosts".)
// Emma, aka Althea