Snart är det Jul!
Nedräkningen till julafton har börjat! Idag skriver vi 1 december.
Vad har ni högst upp på er önskelista till jultomten?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Data!! en laptopp vore toppen att få. men vem skulle ge mig en??
Hur som helst älskar julen och allt där till, matlagningen, pyntet ja hela känslan runt jul brukar var så varm.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Har blivit mindre och mindre förtjust i julen, mest beroende på den hysteri som gäller med alla inköp som är "måsten" Uppskattar själv en stilla och fridfull jul och narturligtvis så finns det mat som jag gärna äter med god aptit. Storstäda kan man göra efteråt när diverse julpynt skall packas undan igen. Fast det finns en sak som jag verkligen gillar med julen och det är all belysning. Tycker det är hur mysigt som helst och med det svaga ljuset som lyser i rummen.
Har inte någon speciell önskan, utan att det fungerar utmärkt med friskt kapital som jag kan omsätta i plast…
Stefan - Modellbyggare
Jag och tösa trivs bäst på kvällen, då vi är klara med allt stök och vi sitter helt alena och myser…..
Julen är mysig. Roligast är det nog att få se ungarnas miner när de öppnar sina julklappar. Fast i år blir det nog ingen större hög under granen då de bara önskat sig pengar.
Wrooom!
Ja har fått en fin för tidig julklapp i dag, min matvägrande orm har i dag käkat själv för första gången själv
Sissie!!! Liten äter!!!!!
Nämen! Så sytråden käkar själv nu?
Jippie!
Visste väl att plutten skulle käka tillslut. Nu får han lägga på ett kol så han kommer ikapp syskonen.
Wrooom!
Om du visste vad glad jag vart. Att se den lilla oranga äta lite mat för egen maskin….. Nu hopppas jag det fortsätter. Tänk då slipper jag åka bil ett par ggr i veckan med orm i bilen…….
Ska ner till Grafitti snart och bjuda honom på lite mat också. Ska skvallra för honom att brorsan äter!
Wrooom!
Tycker att julen är ett enda stort kommirsiellt jippo med allt som ska "vara" .
# 1 Men medde- är du inte nöjd med min gamla laptop eftersom du vill ha en ny ? 
Älskar den över allt, min trogna goa vän, som jag puttsar dagligen och kramar. Men vaktar den med hull och hår. Tösa vill ha en, och hon får inte "röra" min älskling.
Allt man önskar är ju alltid till barnens fördel. Därav den önksan.
Jag har redan fått massa klappar 
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Det är ju fusk att få sina julklappar i förskott!
Högst på min lista står nog ett par sköna tofflor att toffla runt i på morgonen. Eller några gosiga tröjor. Skulle passa bra det också.
Wrooom!
Jag har bara fått 3 saker :o. Det kommer nog mer på julafton (A)
Dåså. Då har du ju något att se fram emot i alla fall!
Wrooom!
Kommer bara få mjuka paket då ju 
Mjuka paket kan vara trevliga också. Tex en CD-skiva inslagen i en handduk.
Wrooom!
Du blir ju smartare och smartare för varje inlägg :O
# 10 Puh…Blev nästan orolig när jag läste vad du skrivit 
Men visst är det en fördel att få ha varsin egen dator/ laptop. 
Här är det sonen som får de flesta klapparna 
Jag är bortskämd tror jag..Eller är man det om man har den senaste mobilen, platt tv och typ..massa datorer
?
Som man förvisso köpt själv :) ?
Svårt att få en TV att bli ett mjukt paket. Det behövs ett par täcken till det!
Wrooom!
Men det skall ju inte vara mjukt :O. Hårt hårt :D ! Om det inte är en riktigt snygg/skön hoodie :)
Men det skall ju inte vara mjukt :O. Hårt hårt :D ! Om det inte är en riktigt snygg/skön hoodie :)
# 22 Nu måste jag fråga igen, vad är en hoodie?
*ursäkta en okunnig* 
Hoodie, det är som en antingen zip-tröja med luva, eller bara en tjockärmad tröja med luva :)
Misstänker att det är vad vi andra kallar för munktröja.
Wrooom!
Ja :O. Kom inte på namnet bara 
Tack Ginie. Nu har du lärt mig något nytt igen 
Nu ska jag genast höra med sonen om han vet vad en hoodie är..hi-hi. Sonen är också helförtjust i huvtröjor, eller munkjackor. 
Underbart att min visdom inte går till spillo 

Ja inte blir det någon jul här inte, om jag inte får tag på mina små tomte luvor till katterna, och ett mirakel ??
Och Önskar mig massor av saker, mest pengar( så jag kan köpa mer smycke prylar) och En Dremel Stylus, men chansen att jag ens får en puss är minimal så hoppas på ett mirakel
Medarbetare på Science Fiction
Mirakel finns det allt :)

#29: Dremel Stylus? är det en sån där gravyr-variant? har själv två Dremel miniborrmaskiner, en med sladd och en utan. Den med sladd sitter för närvarande fast i ett fräsbord, om man är försiktig kan man kanske gravera med det
fast jag känner inget behov av att gravera. Dremel är dyra grunkor men dom är bra, men man förköper sig lätt på tillbehören, har två tillbehörs-satser som jag knappt använt
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
*stirrar på texten och förstår inget* 

Stefan - Modellbyggare

#33: Jaha! det var den med "handtag", den skulle inte passa i varken min fräsbordtillsats eller pelarborrställ. Undrar hur den är att hålla i jämfört med dom mer "konventionella" jag har
Stopp och belägg! jag har redan fyra miniborrmaskiner här skall inte handlas nåt mera !!

Japp det är precis den jag menar :)
Haha har ingen aning om hur den är, men verkar och känns i fantasin väldigt klumpigt, men det kanske den inte är.
Försökte skicka länk på den och skriva några rader, när datorn stängde av sig i vanlig följd >.< 

#34 Dagen tips! Byggen en själv av det som du har hemma!
Stefan - Modellbyggare

#36: Nja Stefan, jag känner mig tveksam till hela iden med det där handtaget, dessutom ser vinkeln på hemmabygget lite fel ut (jömfört med Stylusen) så det får nog vara

Stefan - Modellbyggare

Jag och Fredrik (flurp) vill ju mest ha micro och bänkdiskmaskin och pengar i julklapp, eftersom det är mest akut.
är det många som fixat julklapparna än då?
Jag och Fredrik har varit klara med alla utom två sen en månad tillbaka. =)
Känns skönt. =)
Nu får jag mer tid till att baka något gott till julafton ist. =)
Ska se om man kan få tag i saffran och baka saffrans-muffins med glasyr och sånt. =)
Resistance is futile.

Usch om Julklappar ens var något man hade råd med, blir bara brorsonen i år, och det är väll det viktigaste!
Och i vår familj är det bara de under 18 som får julklappar 

Och Ja gubben han kanske får något han med, vi får se, har inte räknat ut om han varit snäll eller elak i år. Haha.
Och ja inte glömma katterna, dem får väll en levande råtta eller något ( skojjar bara , dem skall få smisk för dem har inte varit snälla.) Men julmiddag får dem ialla fall!
Ha en trevlig Luciadag alla
Jag har jobbat men det var kul ändå.
Wrooom!
Oj vad vitt det har blivit ute. Kan det bli en vit jul i nedre halvan av Sverige också eller försvinner det innan jul

#43: Ja, vi får väl se! Men just nu ser det rätt ljust ut 
Det är fortfarande vitt ute. Tänk om det kunde ligga kvar över julhelgen - en vit jul!
Det får jättegärna ligga kvar över jul och nyår. Sen kan det få försvinna igen. Åtminstone inte bli mer.
Wrooom!

Men sissie då! det är klart att vi skall ha mer snö, hela drivor av det, det behövs för att lysa upp det här vintermörkret
Apropå snödrivor kommer jag och tänka på en låt med textraden: Och när som divorna fick syn på drivorna så skrek dom till Oh herregud så mycket glass!