God Morgon 26/11-09
God Morgon Alla morgon Pigga 
Är inte alls morgon pigg och även detta är för tidigt för mig, men en mamma som ringer och väcker en och tre samtal till efter det så e det garanterat dags att vakna ofrivilligt.
Och med 4 katter som listat ut att mat tanten har vaknat jippiee joo dags att vakna, traskar försiktigt upp ur sängen, eller snarare krålar ner på golvet sträcker sig sakta mot fåtöljen drar sig upp och inser att kläderna ligger på golvet >.< krålar ner på golvet igen och ytterligare en gång till så drar man sig sakta mot fåtöljen och drar sig upp igen .. och sakta men säkert så kommer man upp och traskar försiktigt till köket, för sur på den lilla katten för att ge dem mat så göra kaffet med en gnutta kanel idag… och sen får dem mat, 4 hungriga bestar som stryker sig runt benen , vrålar till då och då och tittar upp på en på ett sätt som om det skulle sagt SKYNDA DIG latmask.. jag tittat tillbaka ner och inser nej det skulle jag inte ha gjort och blir biten i hälen..
Mm gott äntligen kommer det liv i kropp och själ
Medarbetare på Science Fiction
Äntligen tittar solen fram här över husen. Ljuvligt! Tösen klarade sin gradering under gårdags kvällen, ni må tro hon var stolt. Nja ska tilläggas även hennes mamma var inte lite till stolt heller.
Nu är det full fart utanför husen här, äntligen flyttas bodarna som funnits där i ca 1 ½år tid. Nu ser jag ut, ni må tro vad det känns härligt att få fri sikt ut genom fönsterna.
Ha en underbar dag alla
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Med tanke på att jag inte skall jobba imorgon så känns det rätt bra idag, jag skall bara iväg på lite arbetsterapi på morgonen imorgon, sen bär det hem, det är dags för bak! Första advent på Söndag och då skall det bannemig vara lussekatter till morronfikat, inga såna där ursäkter som butikerna säljer utan äkta hembakta lussekatter
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

GODMORGON!
#1 Låter lite som min morgon, fast jag har bara två bestar…som sitter och voffar när grannen går ut o in i sin dörr.
Det är lite jobbigt att försöka sova då, jag som sov så gott.
Vart ju även väckt vid 7:30, av min väckarklocka, för att Fredrik skulle åka till sin far och arbeta lite…så fick man ju lugn o ro igen vid 8, hela sängen för sig själv…utom den plats vovvarna tar.
Tillslut fick man ju lov o gå upp, eftersom även mina bestar vill ha mat…
så skulle man krångla ner dom från sängen (loft säng), Kimmi hoppar i famnen på en, så det är lätt o få ner henne, men Jill därimot, har höjdskräck…så hon kommer fram till kanten…tvekar, och backar….fast halva jag är uppe i sängen och försöker få henne i famnen.
Men men, tillslut så. =)
På tal om det, åste göra morgon-capuchino (fin stavning…) och äta något…yoggi blir det nog…med corn flakes…
Men solen skiner, rakt in genom fönstret, blir nog en bra dag.
Vad åt ni alla till frukost idag?
Resistance is futile.

#2 juste, det där med söndag, det är då Sissie (min mamma) fyller år. =)

Så glöm för gudsskull inte säga grattis då. ;)
Resistance is futile.

#3: Vad jag åt till frukost? samma som alltid: Två skivor engelskt bacon en traditionel pork sausage, två ägg, fyra medelstora champingjoner, en stor tomat, mums! Och till lunch blev det ugnstekt falukorv, den här nya som har 71% kött, mycket godare än vanlig falu
#5 Mamma mia!
Det där lät som en hel middag! Själv blev det bara några koppar kaffe, men nu äter jag spagetti med köttfärssås till lunch. Satt bra.
Har varit nere på jobbet och julskyltat på förmiddagen. Fick klart ett skyltfönster. Ska ta det andra imorgon. Sen ska det dekoreras inne också. Men det brukar gå rätt fort. Vi brukar inte ha så värst mycket dekorationer.
Ska försöka övertala chefen om att vi behöver nya ljusnät också.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Kaffe dricker jag nu :) ! Jag blev plötsligt hungrig..Kanske skall man ta sig och äta frukost :). Någon jag inte vanligtvis gör 

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Kanske ska baka det nya reseptet som jag la upp nyss. =)
Kanske inte den bästa frukosten eller lunchen, men super god som eftterrätt. =)

Resistance is futile.

#8: Ungefär som:
We are the Borg, you will be assimilated, resistance is futile
Fast med rätten i Borgs roll

haha. mm =)
Resistance is futile.