Skrämmande ..
Lägger min tråd här sen får ni väll tillrätta visa mig om inte annat haha.
Men hela den här science i vår dagliga värld, skrämmer mig nästan ? Att veta vad som kan hända och med filmens världs skräck exempel så vet man inte vad man skall tro.
Sen elektricitetens start och fram till nu . Så har vi kommit extremt långt ? Och hur kommer det sig att vi var så sena egentligen, fanns ju extremt intelligenta människor så långt tillbaka. De mörka årtionden då all vetenskap nästan va förbjuden satte stopp för vetenskapen som senare blev mer och mer naturlig, egentligen borde vi ha varit så mycket tidigare, tänker på ex romarna som hade vattenledningar över hela rom ?
Och sen vad som kommer i framtiden, att bli övervakad vart man än går, med kameror, chipade ( vi chipar redan idag våra djur, snart gör vi väll det med våra barn med ?? )
Att pengarna är på väg att försvinna ?
Finns så många nya saker som kommer bli verklighet, för 30 år sen så va det extremt mycket som va sci fi och om inte va möjligt som är fulltmöjligt. eller om vi går ännu längre tebaka ?
Väldigt fascinerande samtidigt som det är skrämmande ? Vad kommer att ske i framtiden inom vetenskapen, kommer det verkligen va till vår fördel eller kommer det förstöra för oss ??
Vad jag är mest fundersam över är om EMP signaler, som kan skickas till en satelit från en dator och via sateliten slå ut hela electriteten, för att allt har ett chip i sig som håller ordning på allt? OCh vad händer med en kärnreaktor om strömmen går ? och ingen människa kan va där för att återupprätta problemet ?
Så kan det vara så att i framtidens terrorism använder emp signaler ?
Inget är ju omöjligt alls..
Och sen det faktum som alla dessa forskare forskar i som olika typer av virus, låter virus mutera och så vidare.
Och det har ju absolut med sicence att göra ?
Så alla dessa zombiefilmer, eller böcker om olika typer av virus. Eller som i 28 dagar senare och 28 veckor senare, det är ju inget Zombie virus alls som dem påstog i media och om det ens va möjligt, Zombie virus är rent ut sagt omöjligt, en kropp oavsett elektriska impulser kommer trots allt hamna i stelehet.
Men ett virus som är som rabies men mer avancerat ?? Som 28 dagar senare ? ? Det är ju trots allt mer möjligt.
Kanske idag ( eller det vet inte )
Men allt detta med sci-fi i våran vetenskap idag är skrämmande, och jag älskar verkligen sci-fi på film, då e det fantasi och inte ngt möjligt men om en hel del är möjligt.. Så är det extremt skrämmande..
Och nu skall jag och mina konspirations teorier och allt annat va tyst en liten stund !
Medarbetare på Science Fiction