Sci-FiCon i sthlm
Mässan har varit både i Malmö och i Helsingborg nu är de Stockholm på tur. Och säger bara en sak, ni som har möjlighet - ÅK!
5-6 dec, mässvägen 1, Älvsjö.
Läser man på http://scifiworld.se/ så verkar de grymt bra och jag håller tummarna hårt för de kommer komma ner till oss i GBG framöver.
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag tycker att sci-fi mässan blivit så dålig…den var bättre när den var större och hölls i Sollentuna. I Älvsjö har de en så liten lokal, och de koncentrerar sig mest på försäljningen. Har man dessutom sett filmrekvisitan några gånger (på tidigare mässor) så tappar den sin glans lite. Men är man förstagångsbesökare, så är det säkert kul :)

Håller med om att det är väldigt "kränga merch-inriktat". Men när man läste på websidan så såg de ändå rätt spännande ut tkr jag
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Är jag bara ledig från jobben den helgen så tänker i alla fall jag gå. Ska nog ta med mig några av ungarna också.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Så är det ett rätt safitigt inträde också tycker jag…typ…betala för att gå in och köpa grejer liksom…blir lite snedvänt…
Det är ju ungefär som att gå på ett evenemang på Globen. Dyrt som attan att gå in och suvenirerna är inte billigare dom.
Wrooom!
haha….fast då får man väl ett evenemang för pengarna i alla fall? Sci-fi mässan är ju inte så mycket av ett evenemang egentligen…mer än utställning va? Man måste ju betala för att få autograferna också menar jag.
Autografer borde man få ändå, tycker jag.
Wrooom!
Jo men precis, det enda som är gratis är ju att titta på själva utställningen, provspela tv-spel, och typ…titta på de produkter som är till salu. XD
Jag har aldrig varit på en Sci-Fi mässa så det kan nog bli en kul upplevelse för mig i alla fall. Då har man ju varit på en i alla fall.
Wrooom!
Jag kan så gott som lova dig att du inte kommer bli besviken. Dvs om dom inte gjort en djupdykning, vilket skulle förvåna mig. Jag och tösa har varit på ett x antal och varit supernöjda vare gång vi lämnar den efter en lång dag.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ta med mycket cash :)
Ska bli!
Wrooom!
#11 Jodå det har jag lärt mig under mina besök, men blir ju lyrisk då man rä där. Så mycket fint och roliga udda saker. Ögonen går ju kors stundtals….
Snart drar det ihop sig till mässa! Ska bli kul. Det har dykt upp mera information på deras hemsida.
Wrooom!
Äntligen… Väntat länge.
Det vore något. Om jag skulle ta en resväska full med smärtstillande
och ta tåget och åka och kolla. Vilken dröm ! Varför inte ??
# 16 Jag skulle tro att det kan vara värt en vecka i sängen bara för att få vara med på sci-fi-mässan. Skulle det vara så att benen eller ryggen inte vill vara med så tror jag att Mässan har rullstolar som man kan låna. Både medde och jag kan ställa upp och skjutsa dig.
Wrooom!
Tack snälla, rara, gulliga ! Har aldrig åkt rullstol så det vore en
UTMÄRKT idé ! Perfekt ! Tack ! Funderade på om det kanske finns
något hotell i närheten så kan man jag hyra ett dagrum så kan
jag kvista dit och vila eller slänga mig ett varmt bad. Har gjort
så tidigare när vi varit i Stockholm eller Göteborg och det funkade
jättebra. Det kändes som en oerhörd trygghet. Vet du var mässan
kommer att bli ?
Mässan kommer att vara på Stockholms Mässan i Älvsjö. Det finns ett hotell vägg i vägg. Rica Talk heter det. 
Wrooom!
Helt perfekt, kan inte bli bättre. Men ni får lova att ni drar omkring
mig i rullstolen även om jag står på benen med hjälp av medicin.
Lovar ni ? ? ! ! Heeela tiden. Uppför trappor och över trösklar.
Sådant här ska man inte skoja om, det är jag med medveten om,
men ett litet undantag går kanske bra ?
Jag hjälper gärna till och tack och lov har inte mässan några trösklar eller trappor!
Wrooom!
Tack, du är för go !
Jag hänger på och drar!! Inga problem för mig heller
Bra ! Då får det bli som så att jag dras runt heeeela tiden.
Lovat är lovat ! 
Då får vi hoppas att de har en rullstol också. Får nog kolla upp det ordentligt först. Eller så får vi hitta en skrinda.
Wrooom!
Ha ha, en skrinda !
Och där ska jag ligga ! Fick mig ett riktigt
gott skratt, den var bra ! Men å andra sidan, om jag sitter på huk
iså kan jag få sällskap i den. Jag väger ungefär 60 kg och så
en till. Det är väl inte för mycket begärt. Eller…………? ? ?
Allt går bara man vill. Sen kan ju resultatet bli av skifftande kvalité.
Wrooom!