Tips om bra filmer
Det hela låter oerhört töntigt…..Men jag har bara program
1, 2, 4 och så program 6. Jag har kronisk värk och mer eller
mindre sängliggandes så den lilla ork jag har går till det
dagliga. Ligger efter ett antal ljusår när det gäller både
mobiltelefoner och annan teknisk utveckling.
Men jag har massor med fina vänner som kan hjälpa mig.
Och mitt enda alternativ när det gäller filmer är ju att hyra.
Jag ÄLSKAR ju Stargate Atlantis. Men det är långt där-
emellan och vill inte se i förväg även om jag kan se tusen
gånger om.
Undrar nu om ni kan rekommendera några filmer som
är i ungefär samma stil ? Tusen tack på förhand !
Det lär finnas massor av filmer som är bra. Men det är nog svårt att hitta Wraith-liknande varelser förståss.
Vill du se något roligt så kan jag rekommendera Spaceballs eller som dom översatt den till: Det våras för rymden. En typisk Mel Brooks med massor av associationer till andra filmer.
En annan film jag gillar är nyinspelningen av Thunderbirds. Lite barnslig kanske men jag gillar den.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

#1: Spaceballs är underbar! En hejdlös drift med Star Wars.
Annars är jag mer en Star Trek fan, bland filmerna kan jag rekommendera The wrath of Khan, In search of Spock, The voyage home och The undiscovered country
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Star Trek Voyager kan nog till stor del likna stargate Atlantis. Där är Borgs med som jag tror nog att du kanske kommer att gilla.
Wrooom!

Jag gillar Star Wars och rekomenderar gärna dem!
Stefan - Modellbyggare

#3: Jag gillar Borg, man ryser av välbehag när dom säger:
We are Borg, you will be assimilated, resistance is futile
Den frasen kan man utantill. Man skulle kunna rabbla den om man blev väkt mitt i natten.
Wrooom!
Tusen tack för tips ! Detta med Borg, har dom bara ett öga och så
någon slags "kabel" på ena sidan ? Såg tidigare ett mycket bra
program på morgnarna men som de tyvärr har tagit bort nu.
Kaptenen hette något med Picard (????).
Eller är jag helt ute och cyklar ?
Om ni vet vad jag menar så älskade jag den serien. Kan jag skicka
iväg någon vänlig själ att köpa den, går det ?
Ännu ett tack för era svar ! Mvh från Anette
Dom flesta Borg har en typ "kamera" över det ena ögat, men inte riktigt alla. Kablar och slangar har de över allt hit och dit. Olika på olika Borgs.
Kapten Picard är kapten på Enterprise i serien Next Generation men förekommer även mycket lite i de andra serierna också.
Kaptenen i Voyager heter Kathrine Janeway. En härlig karaktär.
Så du var inte ute och cyklade.
Wrooom!

Borg dök först upp i serien "The next generation" i början var dom lite osäkra i karaktären det var först så småningom dom blev "We are Borg…"-typ, i Voyager som kom senare var dom redan "fastslagna till sin karaktär och kapten Janeway hade en hel del med dom att göra, betydligt mer än kapten Picard. För dom som älskar Borg men inte är så vidare intresserade av Star Trek för övrigt finns "the Borg Cube" att köpa alla Borg avsnitt samlade i en kartong som ser ut som ett Borg-skepp dvs en kub
Inte för att det är i samma stil men…Doctor Who! Kommer du säkert älska, när du pallat att ta dig igenom det första avsnittet ("Rose" av de nyare då) som är osannolikt dåligt…

Rekommenderar först och främst Orginal Filmen Stargate som allt härstammar från! ( ja alla Stargate serier) många missar alltid den, och nej den är inte så där vidare bra med tanke på serierna och filmerna som kom efter. Men då den kom var den riktigt skön och man får en väldigt bra inblick i en hel del i den filmen och förstår det mesta efteråt^.
Och Doctor Who får vi defentitivt inte missa, Daleks -Exterminate Exterminate, We are the superior beings. ( kommer inte ihåg allt)
Åhh det finns så många underbara Sci-fi filmer och serier för den delen som degenitivt är värda att se.
Tim Burtons 9 kommer ju så småningom och den är ju fantastisk.
Medarbetare på Science Fiction
Stort tack för tips, nu har jag mycket att välja på ! Men var får
man tag på orginialfilmen Stargate ? Är det andra skådespelare
i den ? Har skrivit ner era förslag och ska få hjälp med att få
hem en hög, det ska bli kul !

Hittade den på cdon, fast på bue ray men borde finnas på andra ställen också.
Den är gjord 1994
Med Kurt Russel som Jack O´Neil, James Spader och Viveca Lindfors.
Så det är andra Skådespelare.
Det borde hjälpa lite i att hitta den på andra ställen. Och handlar om innan Sg 1 och när dem gör första resan till Abos(Abus??)
Sen kan jag rekommendera en annan tv serie som Amanda tapping är med i,Hon är ju med lite i Atlantis och en hel del i Stargate sg 1 . Och den heter Sanctuary, extremt bra serie. Men har väll inte fått fäste i sverige ännu men om man fåt tag på den så rekommenderar jag den varmt.

Här kommer ett till tips som jag kom på alldeles nyss som bara är ett måste i Sci-Fi världen .
Femte Elementet.
Med Bruce Willis och Milla Jovovitch
Är en stor favorit och ett måste att se!!

#14: Jo det var en lite speciell film, men klart sevärd