SG-1 eller Atlantis ?
Vilket tycker ni är bäst ? Alla har ju oerhört sympatiska
skådespelarroller, så för egen del tycker jag att det är
svårt att välja. Mina högt älskade wraights gör ju att
Atlantis går före, och det är ju lite mera svärmskepp
och annat spännande med. Så jag föredrar nog Atlantis.
Håller med dig, föredrar Atlantis
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Beror hur man ser det, det händer lite mer i Stargate Atlantis än i Sg1, men kommer det till karaktärerna så är Sg1 bättre, Och båda slår Stargate Univers extremt på hästlängder.
Det händer mer i Atlantis och mer intressant med atlantis.
Men Jack O´Neil, Macguire - Dean Andersson E ju bara för skön haha, Och Amanda Tapping, Crhistopher Judge och han som spelar JAckson kanon bra team helt och hållet och dynamiken i karaktärerna e ju bara bäst. ( Sg1)
Så föredrar båda faktiskt.
Det va synd att Dean Andersson Inte ville stå framför kameran sådär jätte mycket mot slutet på Sg1.
Medarbetare på Science Fiction
Håller fullständigt med vad gäller SG-1, de är underbara allihopa !
Men nu sätter jag i halsen, så "Jack" är inte med i slutet ??
Jag älskar hans "tokkommentarer" trots att han är oerhört smart
när det verkligen gäller.
Såg ni avsnittet när han tillsammans med Teal´c "fastnade"
(ursäkta mina töntiga uttryck) i rymden orsakat av Gould.
Sam och hennes pappa (ytterligare töntuttryck) kom till slut
och lyckades stråla upp dom. Där var han otroligt bra !

Nej jag har för mig att dem två sista säsongerna så är han inte med mer än ngra avsnitt som inhoppare typ. Han gör i alla fall inga uppdrag.
Han ahr ju blivit General och har hand om Sg1 på slutet ialla fall och så får han som han vill på slutet och blir pensionerad. Kan minnas lite fel för det va ett tag sen jag såg dem.
Han har jue hela tiden velat bli pensionerad, även om han älskar sina uppdrag.
Men han tar ju Stargate uppdraget i första filmen då han med största sannolikhet inte skulle komma tillbaka levande.
Hans son sköt sig ngt år innan med hans tjänste vapen som han hade hemma och hans äktenskap går åt skogen efter det.
Och han blir insatt i det här projektet med Daniel Jackson som knäcker koden för stargaten. Och där börjar äventyret ;)

haha det är väll inga töntiga uttryck, haha det va ju det som hände.
Haha va så länge sen men minns att dem har fastnat ett X antal gånger i rymden dem där två, fast iofs så har jag minne av just den gången så kommer jag nog ihåg lite ^^