God morgon 2 okt -09
God morgon
I dag var det kallt och vinterkänsla kom verkligen fram i morse. Folk stod och skrapade sina bilar från nattens frost.
Tösa är i skolan nu, så jag fixar och pysslar här hemma. Nu börjar det närma sig slutet för stambytet..Äntligen!!! Men sedan börjar det att få tillbaka allt igen. Men det är ju lite kul att pyssla med.
Hoppas ni alla får en trevlig dag samt att vi kanske ses här under dag/kvällen
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
God morgon eller rättare sagt god middag.
Förkylningen börjar tappa greppet om min näsa. Igår var det riktigt snuvigt men idag så känns det bara lätta snuvigt.
Skrapa bilen gjorde jag också i morse. Ett tunt lager med frost. Frosten rullade ihop sig som ost skivor. Lillkillen vart fashinerad när jag tog ett häng ostskivor och kramade ihop dem försiktigt till en snöboll! Så jag har gjort vinterns första snöboll hos oss.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Brr,,, Värre blir det. Men ok för tösas skull hoppas jag på en fin vinter. För visst är det underbart att vara ute och busa med barn i snö, för att sedan hem och dricka varm chocklad.
Snö är alltid roligt även om jag är en stugsittare vintertid. Men ungarna behöver snö. Det finns så mycket de kan göra när det finns snö. Kallt och ingen snö är så tråkigt så.
Wrooom!
Vi behöver en lek på Sci-Fi! Några förslag?
Wrooom!
Goddagens
Här skiner solen från en blå himmel efter en isande frostig kall morgon. Nu är det riktigt skönt ute. Ska strax bege mig ut.
Ha en fortsatt bra dag och helg alla.
Sitter och försöker få ihop en rapport som jag borde bli nästan helt klar med inom en timme… Men sen ska jag iväg till Uppsala och träna kendo hela helgen, det ska bli jättekul ^^
#4 På ett star trek-forum jag är med på fanns en lek som hette "5 steg från star trek" vilket gick ut på att man sa en serie eller skådespelare (helst helt orelaterad till star trek) som man sen skulle koppla till star trek i 5 steg (tex X som var med i samma film som Y som spelade i Z där regisören också regisserat A där B spelat som har varit med i star trek) Det var en kul lek, man kan ju ha nåt annat än star trek som gemensam nämnare =)
Annars kan man ju ta "gissa sci-fi" där man får ledtrådar och ska gissa vad det är för nåt.
#6 Den med fem steg var kul. Gillar när man hittar gemensamma nämnare mellan olika filmer. Som senaste Thunderbirds-filmen som är regiserad av Jonnathan Frakes som spelade Comander Riker i Star Trek TNG.
Kan du dra igång den och förklara hur den går till?
Wrooom!
#7 Får bli efter helgen i sådana fall, men visst kan jag det =)
Tummen upp för dig!
Wrooom!
#6 Kul med en tränings"galning" till här. Vi tränar Taekwondo i våran familj.