Thunderbirds
Nu har jag sett långfilmen Thunderbirds tillsammans med mina barn. Kritikerna har gett den dålig kritik men jag tycker den var bra.
Det är en film som bygger på den gamla TV-serien med samma namn. Handlingen handlar mest om den femte sonen som vill bli en Thunderbird liksom sina äldre bröder. Pappan tycker att han ska gå i skolan först.
Men när alla Thunderbirds hamnar i knipa så är det bara yngsta sonen Alan, som är hemma på lovet, som kan göra något och rädda sin familj. Tillsammans med sina två vänner TinTin och Brains son Fermat, tar de sig an skrukarna som tagit över Tracsy Island. Med list, lite tur och hjälp av agenten Penelope så räddar de sina bröder förståss.
Filmen är en actionfilm för barn. Tro inget annat. Mina mindre barn satt som klistrade vid TV och tyckte om filmen. Det är lite superhjälte-karraktär över filmen och alla Thunderbirds skepp är med och används. Tillsammans med några nya. De har också behållt de olika sätt som rakerterna startar på och raketernas originalkarraktär och utseende. Poolen som kan flytta på sig, biblioteket som delar sig m m.
Ben Kingsley spelar skurken i denna film och han ser ut som en typisk skurk i en hjälte-serie.
För den som är intresserad så finns det faktiskt ett litet klipp i filmen som verkligen är som taget ur de gamla avsnitten. I en scen så ser man en arm som är en gammaldags marionette med trådar och allt. Den som vill kan ju försöka hitta den. Jag vet var den är i filmen så vi får se om någon har rätt.
Så har du barn i huset i åldern 7-12 år så ta en titt på Thunderbirds.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!