Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettstargate-wars-trek
Läst 980 ggr
sissie
0

Visste du att (3)

I Star Trek TNG ordnar Q det så att de stöter på Borg. Hälften människa hälften maskin. De flyger runt i galaxen med ett kubformat skepp.

Men kontruktionen av Borgskeppet är minst sagt lite udda.

När gänget bakom Star Treks alla fina modeller, skulle fundera ut hur Borgskeppet skulle se ut, så var det några kloka huvuden som slog sig ihop. Plockade fram alla gamla gjutskelett efter modeller och började limma ihop dem till en kub. Lite intern belysning och sprayfärg och vips ett Borgskepp.

Så alla ni som gillar att bygga modeller, har sett att ni är några inne här, spara alla skeletten och bygg ditt alldeles personliga borgskepp.

Bild: Answers.com/topic/the-best-of-both-worlds-star-trek-the-next-generation / 2009-09-16

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

johannespanzer
0

Nice! "Gjutstammar" kallar vi dem på modellbyggespråk

sissie
0

OK! Då fick jag lära mig något nytt! Flört Tackar!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Hmmm, var det så enkelt? det hade jag ingen aning om, kanske dags att spara gjutstammarna inför detta projekt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
0

Japp. När jag fick reda på det så tittade jag närmare på bilder på ett Borg-skepp. Och jodå, det syns. Men de har kamoflerat det bra.

Då de spränger Borg-skepp i bitar så syns det faktiskt riktigt bra om man tittar efter det, det vill säga.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Har tidigare letat efter pappersmodeller på Borg-skeppet på internet men inte hittat några bra, det känns lite overkill att köpa Borg-kuben bara för lådan (Borg-kuben är en samling av alla Borgavsnitt i Star Trek-serierna, för dom som inte vet)

sissie
0

Bygg ett borg-skepp själv istället. Det borde ju vara en ganska enkel sak att göra.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

#6: Hmmm? var det inte det jag sa i #3 ? javisst! det var det, men det tar tid ett få ihop tillräckligt med gjutstammar, normalt slänger man dom

sissie
0

Tigg ihop ett gäng från kompisar!Skrattande

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

#8: Det lär inte gå! Dom har också läst det här och tjuvhåller på gjutstammarna till det egna bygget. Kanske ett bra förslag på en tråd "Tips och trick inför Borg-kub bygget" fast då får vi väl hålla till på Modellbyggesajten

sissie
0

Attans otur! Ni får väl bygga en tillsammans!Tungan ute

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Henke29]
0

Ja de hadde vatt en trevlig utmaning att bygga en borg kub Skrattande
Dags att börja planera..