Vad är troligt i framtiden?
I alla science fiction filmer så finns det ju mycket om hur de tror att framtiden kommer att se ut.
Vad tror du kan vara rimligt att vi kommer att få se inom en nära framtid?
Jag tror inte att teleporters kommer att dyka upp på lång tid om ens alls. Men elbilar är ju här redan. De har ju funnits tidigare i olika omgångar också. Så någon ny forma av transportmedel tror jag kan dyka upp. Kanske självgående taxibilar på el som köra utan förare. Tester görs ju redan på diverse platser, dock på inhängnat område.
Kanske jetpacken kan bli verklighet också.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Ja tror också på elbilen ärlit talat.
Men sen att de börjar bli allt mer vanligit med flyg utan piloter också..
Sen tyvärr tror jag att vi kommer få se ett samhälle som är mer övervakat.
Finns ju redan mycke men kommer nog bli ännu mera..
Sen tror jag ju att pengar försvinner oh de blir kort mm i framtiden.
De var lite ja hadde i tankar
Kanske tummen och fingeravtryck istället för nyckeln
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
En rolig sak med den tekniska utvecklingen är att det inte bara är science fiction som är influerad av vetenskapen, utan vetenskapen/tekniska utvecklingen är influerad av science fiction (bland annat). Så det skulle inte förvåna mig om vi fick se en hel del av det som finns i science fiction idag i framtiden i en eller annan tappning.

För att jetpacken skall bli nåt behövs nåt nytt, för närvarande har den alltför kort gångtid för att vara praktiskt användbar. Elbilen finns ju redan där är väl snarast en fråga om vad elen skall komma ifrån. Batterier har ju den nackdelen att när laddningen är slut måste dom laddas upp, och det tar ett tag. Självgående taxibilar låter ju bra men det lutar väl mer åt att den egna bilen blir automatisk, man knappar in vart man skall och sen tar en dator över
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

I princip allt som William Gibson och de övriga "cyberpunksen"skrev om på 80-talet är redan här.
Kloning av människor
Mer lagliga droger/psykosomatika läkemedlesbolagen älskar att sälja
Kraftigare skjutvapen
Övervakningssamhället
Gated communities
Robotar / flygande drones
chip i kroppen
"cyborg"-armar och ben
Ökade klyftor och ökade spänningar mellan folk och länder
Man kan ju hoppas på något "genombrott" inom energin, men viljan saknas nog. Det fanns elbilar innan oljebilarna, men de köptes upp av oljehandlarna
Kanske fusionreaktorer eller termiska reaktorer, man borrar sig ner till lavan helt enkelt? Havets vågrörelser, eller vindtunnlar/vindtorn som utnyttjar skillnaderna i termik?
Att få el från havets vågor finns redan och arbetas med för att det ska bli bra bättre och bäst.
Jag hoppas på att dom tar sin fåfänga och stoppar den i en låda någonstans och ger världen maglev tåg med förbindelser till alla kontinenter.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#6: Gillar också maglevtåg men till alla kontinenter är inte helt okomplicerat. När man går från en kontinentalplatta till en annan har man problemet att dom rör sig i förhållande till varandra. Såg ett projekt där man projekterade en flytande undervattenstunnel mellan New York och London den skulle kräva hela världens stålproduktion under ett år att färdigställa så det är problematiskt och dyrt att korsa kontinentalplattorna
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus