Star Trek
Här har vi en annan kult serie som jag minns att man såg lite då och då på TV, även när man var liten. 
Denna serie startade redan 1966 och för den som vill fräscha upp minnet kan gå in på länken för att läsa mera och se lite bilder på skådisarna som var aktuella då. Och även nyare skådisar i den senare varianten av Star Trek.
Jag har den i bokhyllan så det var inte så länge sedan jag kikade på den.
Där finns det många balla avsnitt.
Doctor Bones och Spocks dispyter är alltid roliga.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Den oförglömliga Spocks ja 
Mannen som inte kan skratta, men klämma ur sig roliga kommentarer kan han. Har vikt mig dubbel många gånger.
Wrooom!

Har sett hela Voyagerserien och tyckte väldigt mycket om den. I övrigt har jag bara sett en del enstaka avsnitt ur Next generation & Enterprise, ja osså senaste filmen då förstås
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag älskar de serier med kaptenerna Janeway och Picard :) Kapten Kirk och hans komediliknande serie kan jag inte med alls
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Den gamla serien vände sig till barn och tonåringar. De nyare är mer tonåring/vuxen. Så de skiljer sig en hel del bara på det planet.
Wrooom!

#6 Va pratar du om nu? Den gamla och nya? *kommer på att du kanske postar fel o snackar Dr Who?*
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Den gamla från 60 talet - TOS The Original Series och den nya TNG, DS9, Voyager och Enterprise.
Wrooom!
Min favorit seie är Voyager, det var den som fick mig att fastna för star trek.. Sen har jag sett allt jag kan hitta =)
Har dock inte sett nya filmen än.. Av rädsla för att dom förstört.
Den nya filmen är helt ok och de har behållt karaktärerna riktigt bra. Han som spelar Spock som ung kadett - Zachary Quinto - gör rollen lysande. Han är en aldeles utmärkt Spock och man känner verkligen igen Spock som han borde vara som ung.
Wrooom!
Jag ser honom bara som Sylar i Heroes XD
Men jag ska se filme, kan ju inte missa en star trek film =)
#11 Samma problem här, skulle aldrig kunna se honom som en sympatisk Spock utan bara vänta på att han skulle skära upp skallbenet på Kirk :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Håller med er, han är Sylar. Synd att de hamnar i vissa fack och att de som sett dem i en serie, inte kan ändra synsett. Men jag väntar bara på fingret.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Då har jag väl tur då som inte sett ovan nämda film. Jag tycker han var suverän som Spock och för mig så blir han Spock. Har hört rykten - obs rykten - att han kom in på audition och Leonard Nimoy var där. Och "Spock" såg sig själv som ung!
Wrooom!

Gillar Voyager, The next generation och TOS i den ordningen, DS9 var inget vidare och Enterprise gillade jag inte alls. Har alla filmerna utan den sista. TOS har man väl mest av nostalgiskäl, har den remastrade versionen, men det finns en del avsnitt som är riktigt bra
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag har allihop hemma i hyllan. Till och med den animerade serien.
Alla serierna har sin charm. Tycker ingen av dem är dålig även om ett och annat avsnitt inte är någon höjdare. Ska jag välja någon som favorit så blir det nog Voayger, fast DS9 gillar jag vlädigt mycket också. Uppskattar karaktärerna där.
Wrooom!

Tjena Starhawk! 
För mig är det:
TOS
TNG
DS9
Sen orkade jag inte riktigt med Captain Janeway, hon var lite för mycket, men holodoktorn är skön
Enterprise hade jag hoppats på, men den kändes lite sliskig på nåt vis.
Den han väl aldrig sätta sig riktigt heller. Alla kom väl inte superbra in i rollerna heller men storyn var det inget större fel på. Däremot så la de ju ner den efter fyra säsonger.
Wrooom!

#17: Tja, beträffande Voyager, jag visade lite mera tålamod, och den blev bättre med tiden, jag har den från 3:dje säsongen och framåt i hyllan. TOS och TNG har jag komplett samling av. Jag var länge en envis "Det skall vara Kirk och grabbarna" fan men dom andra är förbaskat bra även om jag fortfarande har en viss svaghet för James T Kirk, och speciellt för Mr Spock såklart
Jo visst är det något speciellt med originalserien. Ett avsnitt jag gillar i DS9 är när de av en händelse hamnar bakåt i tiden och in i avsnitter "Trubble with Tribbles".
Wrooom!

#20: Jo Tribbles har ju letat sig in på andra platser också, dom dök upp i dataspelet Elite!, dom översvämmade hela skeppet och var jä--ligt besvärliga att bli av med
Hahaha *asgarvar*
Wrooom!

Ju mer man tittar på de olika Star Trek-serierna desto svårare är det ju att gradera dessa inbördes. Först dyker kanske en bild av Data, Spock eller holodoktorn upp när man tänker på sin spontana Star Trek-kärlek, men så blir listan bara längre och längre. Seven of Nine, Quark, Worf, Picard, T'Pol, Odo, Jadzia Dax, Phlox, Chekov, Kes… Ja, vem tycker man INTE om? Alla har sin givna plats.
Här är några figurer jag först hade svårt för - men sedan omvärderade: Q, Wesley Crusher, B'Elanna, Julian Bashir, Guinan. Någon som haft svårt för någon enskild karaktär som man sedan omprövat?
Garak. Tyckte han var en bra konstig figur som sade emot sig själv hela tiden och som försvarade sig med näbbar och klor. Men vartefter serien gick så upptäckte man att han sa rätt vettiga sager om man tänkte efter och verkligen lyssnade till det han sa.
Wrooom!

Garak ja… En figur som väcker misstänksamhet. När jag först stötte på skådespelaren Andrew Robinson var det i Hellraiser - där han spelar en ganska otrevlig figur (Larry). Känslan från Hellraiser flyttade sedan med när jag först såg Garak där på DS9. Karaktärerna skiljer sig ju åt - och sammanhangen är milsvida - men det är intressant hur känslor från ett sammanhang kan smitta över på ett annat sådär.
Jag misstänker starkt att det var samma fenomen som infann sig när jag först skulle förhålla mig till Guinan. En Whoopie Goldberg-bartender i outer space kändes inte riktigt rätt. Nu tycker jag dock att det vore svårt att tänka mig Ten Forward UTAN Guinan.
Oh denna goa StarTreak 
Gillar både seriena oh filmerna.
Undra hur den nya filmen blir??
Att vara misstänksam mot Garak i början var nog tanken med hela karraktären. Han är ju trots allt en Cardasian. Och en före detting i Obsidian Order. Eller var han fortfarande medlem där? Svårt att veta då han alltid vände kappan efter vinden för sin egen vinnings skull. Fast när man lärde känna honom närmare så var han ju under ytan en riktigt go kille som brydde sig om sina vänner.
Wrooom!

Den enda karaktär jag haft svårt för är Q, han var så fruktansvärt irriterande, men sen har man blivit van vid honom
Irriterande?
Det kan du väl aaallldriiiig mena!
Fast Vash kunde få Q att göra lite vad som helst.
Wrooom!