Månbas Alpha
Den tittar jag på när jag har chansen.. Såg den redan på 70-talet och då var den skrämmande! 
Den är så nostalgiskt härlig!
Gillar den just bara för att den är nostalgisk. Lite småkul här och var fast ibland känns den lite platt. Och lite för mycket tid åt att se skeppen landa tex. Men dåtiden filmen var ju så då.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jo, men jag som såg den som 11-åring tycker det är kul att se nu igen. Men det går ju inte att jämföra med dagens trickande och teknik.. Det är lite av tjusningen, att det är enkelt och stilrent utan miljontals effekter.
Dåtidens teknik var ändå enastående med tanke på vilken utrustning de hade. Och alla dessa blinkande lampor! De är tjusiga de!
Wrooom!
Visst är de! *garvar..*
Jag har sett något avsnitt då och då på 4:ans sifi kanal..
Den är eehh spännande =) Tekniken är underbart charmig. Gillar laser vapen och alla lampor som sagt XD
Trevligt att det inte är bara är jag som är lite nostalgisk av mig..
Lade just upp en tråd för er nostalgiker med smakprov.
Wrooom!
Tyckte den serien var helt fantastisk då den visades
Ja här var det mera Månbas Alpha 
Tittade just på två avsnitt. Urk vilket dåligt ljud. Dovt och alla vassa ljud de körde med då. Hm. Annars kul att se. Får väl trimma stereon bättre för att titta på Månbas Alpha.
Wrooom!
Ja ljudet gör faktiskt mycket när man tittar på nåt.
Fast man får ta det lite för vad det är. De var ju gjorda på en tid som TV-ljudet inte var någon höjdare. Kvalitétsljud var för filmer som gick på bio. För TV var det inte så noga kanske.
Wrooom!
Visst har du rätt i det.
Kan lägga till en liten parantes som egentligen inte hör hit. Men eftersom du talar om ljud så spelade vi in en gammal Åsa-Nisse film härom natten. Och du kan ju göra dig en liten föreställning om den ljudkvalitén hur den var…
Så jag kan ju förstå lite hur du menar 
Ganksa rasppig antar jag!
Fast det hör ju lite till att titta på gamla serier, att det är lite gammaldags ljud också.
Det skulle ju bli lite fel att titta på gamla avsnitt med Månbas Allpha och ha superfräscht 5.1 ljud.
Wrooom!
Månbas Alpha finns faktiskt att köpa
Jag har också sett det. Fast jag tror jag nöjer mig med att se några avsnittpå TV. Visst är det kul med Månbas Alpha men att ha den i bokhyllan. Då ska man ju samla ihop hela serien.
Wrooom!
Hela serien finns i två boxar á 249 kr med fyra DVD i varje