Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-serier
Läst 694 ggr
nera
2009-09-11 12:37
0

Arkiv X

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alla så minns vi väl Tv serien Arkiv X  (The X-Files) som var en amerikansk TV-serie mellan 1993 till 2002.

FBI-agenterna Dana Scully och Fox Mulder som arbetade på FBI:s avdelning för paranormala fenomen.

Skådespelarna hette på riktigt David Duchovny och Gillian Anderson.

sissie
2009-09-11 20:55
0

Jo den har man sett ett och annat avsnitt av. Fast inte så många. För mycket detektiv/polis och för lite Sci-Fi för min del.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
2009-09-11 23:49
0

Jag gillade serien till en början, men sedan vart det lite segt.Men inte slutade jag för det ändå. Så på något sätt var den spännande då man inte kunde sluta se på den fast man tyckte som man gjorde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

nera
2009-09-12 13:15
0

Precis. Kan bara instämma. Ibland så följer man serier av vana bara. Oavsett vad man tycker. Man blir lite nyfiken ändå över hur saker och ting ska utveckla sig.

EmmaG
2009-09-13 12:40
0

Tanka hem i princip hela serien för några år sen och började se, men tappa suget efter en halv säsong eller nåt. Serien i sig kändes ännu för seg och svag och de blev inte bättre av att kvaliten va halvkass (men berodde på att serien inte är purfärsk ju)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
2009-09-13 14:38
0

Alla säsongerna står på hedersplats i bokhyllan här hemma. Favoritavsnittet är The Field where I Died.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Choklad
2009-09-14 00:14
0

Älskar denna serie…Gladhar sett den några gånger..

U R us

[LucyInTheSky]
2009-09-14 00:23
0

Jag såg den tills dom bytte ut Mulder.. Jag vet inte, tappat suget då.

sissie
2009-09-14 00:25
0

En annan har ju inte riktigt häng med i Arkiv X. Men sett några avsnitt då och då. Främst i början. Hur många säsonger har det gått?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Frida
2009-09-14 11:57
0

#8 Nio säsonger och två filmer. Första filmen kom mellan två säsonger och fick sin "fortsättning" i den efterföljande säsongen. Den senaste filmen har jag inte en aning om hur de tänkte sig för den passar inte in särskillt mycket med tanke på hur sista säsongen slutade.

Värdinna på Fantasy

johannespanzer
2009-09-14 12:26
0

Vilka huvudintriger hade de i Arkiv-X? Letade i minnet, vad tror ni om dessa:

- Mulders bortförda syster

- Hybrider (ofta i labb eller i tågvagnar som åkte omkring)

- Oljeögonen

- Nån mystisk dolk / Spruta för att döda extra knepiga aliens?

kommer inte på nåt mer, fyll gärna på. Glad

Frida
2009-09-14 15:45
0

#10 Allt det du räknar upp är delar av huvudintrigen: att utomjordingar tänker kolonisera jorden och att det finns en lite grupp män som har i uppgift att förbereda deras kolonisering. Människorna skulle förslavas genom mutation (med ett virus) och olika instanser försökte ta fram ett vaccin som kunde rädda människorna från mutation.

Värdinna på Fantasy