Annons:
Etikettsci-fi-serier
Läst 3883 ggr
Gittan
2015-08-06 17:49

The Shannara Chronicles

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

The Shannara Chronicles är en ny amerikansk serie som kommer ha premiär i januari 2016. Till att börja med blir det 10 episoder.

Ett älvlikt träd, känd som Ellcrys, är döende. Den dåliga nyheten är att trädet har varit den enda bit av magi som skyddar the Four Lands från demonvärlden. Amberle Elessedil är den enda som kan rädda trädet. Men hon måste finna magin som Elves inte har använt på tusentals år. Med hjälp av Wil Ohmsford, reser hon för att hitta den förlorade magin. Men det kommer inte att bli en lätt uppgift.

I huvudrollerna:  Ivana Baquero, Manu Bennett(bilden), Austin Butler, Poppy Drayton och John Rhys-Davies.

Foto: Florida Supercon. This file is licensed under the Creative Commons Attribution 2.0 Generic license.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
VildaVittra
2015-08-06 17:54
#1

Verkar lovande.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Catwoman
2015-08-08 22:47
#2

Hoppas den kommer i någon av våra vanliga kanaler.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

VästkustFia
2015-11-14 16:13
#4

Antar att den bygger på bokserien med samma namn. Jag hade nästan glömt bort den, tror det var i slutet av 90-talet som jag läste den. Minns att jag tyckte storyn blev svagare mot slutet men så är det väl ofta, och man vet  ju inte vad serieskaparna kan få till. Det ska bli roligt att kolla! (Noga räknat är detta fantasy snarare än SF, som ju namnet på länken visar - men jag gillar båda genrerna när jag är på det humöret.)

Upp till toppen
Annons: