Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-serier
Läst 855 ggr
[Kritan]
0

Fringe

Fringe är en amerikansk sci-fi-serie som sändes i fem säsonger från 2008 till 2013, skapad av J.J. Abrams, Roberto Orci och Alex Kurtzman och producerad av Bad Robot och Warner Bros. Television.

Serien handlar om den kvinnliga FBI-agenten Olivia Dunham (Anna Torv), som tvingas samarbeta med den excentriske forskaren Walter Bishop (John Noble) för att lösa olika fenomen. 

I USA hade serien premiär på FOX den 9 september, 2008. Serien hade premiär samma år i Sverige den 2 oktober på Kanal 5.

[kissidor]
0

blev så besviken när denna försvann från netflix innan jag hade hunnit se klart den 😭. kan väl iofs tänka mig att den som många andra riktiga långkörare spårar ur lite i de sista säsongerna, men där jag var var den fortfarande bra 🙂

[Kritan]
0

Ja, det vart lite rörigt med alla paradoxer. Fringe finns på DVD.

[kissidor]
0

jo jag vet pch jag har faktiskt också köpt boxen :). men det är så knöligt att titta på dvd:er jämfört med att streama :(

Zamwyn
1

Tycker Fringe är en av de få serier som höll sig stark hela vägen.

cinna
1

Håller med! En av de bästa serierna på länge.
Bara älskar spelet mellan John Noble och Joshua Jackson och hur relationen mellan dem förändras/utvecklas genom serien.

s.1 -4 blev serien i min mening bara bättre och bättre, s.5 blev lite annorlunda även om den sk 'röda tråden' var väldigt tydlig och avsnitten spännande så kände jag ändå att - njaaee, den sista säsongen var sådär…

Har s. 1-4 i DVD-hyllan, och vad det lider så kommer även s.5 att hamna där. Ska bara vänta på att den ska gå ner lite i pris ;)