Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettoff-topic
Läst 1182 ggr
LosGinos
0

Spel i Sci-Fi anda

Det finns troligtvis mängder med spel där ute, precis som med böcker och filmer. Men finns det något spel du skulle kunna rekommendera, att säga. That's a must to play! Jag sitter här i min lilla fantasi (som för övrigt är rätt kass) och kan inte komma på något på rak arm. Eller minns du något Sci-Fi spel du spelade förr, men som inte finns idag?

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Ulvtand
0

inte på rak arm, låt mig fundera.

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

StefanW
0

Space invaders från datorns barndom… 😃

Annars så lägger jag ingen tid på spel

Stefan - Modellbyggare

sponny
0

X-wing vs TIE Fighter - Galet kul.

Star Wars: Dark Forces - Hur många timmar brände man på detta? 😉

Wing Commander IV: Resten av timmarna hamnade nog här.

Saber
1

Mass Effect 1,2 och 3. Kanske några av de bästa spelen som gjort. Episk rymdsaga som sträcker sig 3 spel.

Cragan
0

fallout kan man nog säga är med i scifi fast primärt apocalyps 

rätt moddat eller fel endligt mig så går TES spelen att få till scifi med  (oblivion o skyrim delarna iaf)

starhawk
0

Märker att ni bara nämner dataspel, men jag var med när det fanns brädspel också och där har man ju så klart Starfleet Battles som tronar i bokhyllan, ett annat bra spel var Starfire och Car Wars för att nu nämna några av de äldre. Bland dom nyare har vi ju Space Infantry och All things zombie! som båda är solitärspel. Bland data spelen så är min favorit Fallout Tactics och vill man vara nostalgisk så vem har inte spelat Elite!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Saber
0

Om det är brädspel så kan jag nämna några också.

Space Alert - (Finns på SFBokhandel) Man spelar tillsamma för att överleva i 10 minuter. Sen kollar man vad alla faktiskt gjorde, och så får man se ifall man överlet

Eclipse - Massivt rymdspel, man spelar varsit emperium och utforskar värden runt sig och krigar.

XCom - har hört bra saker om det, inte spelat själv.

starhawk
0

#7: XCom känner jag till men inte som brädspel utan som dataspel

Enligt spelets text är det jordens bästa soldater man rekryterar, men med tanke på hur dom sköter sig så ligger jorden illa till, dom är inge vidare. Det roligaste i spelet är obduktionsrapporterna

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Kritan]
0

Aliens (C64) var en av de första sci-fi jag provade. Sen kom Amiga och PC: Doom, Hired Guns, Starcraft, Star Command. Började spela LAN: Quake, Alien vs Predator, Dawn of War. För nått år sen hittade jag min gamla PC i garderoben, och det enda spel som funkade var: Star Wars Republic Commando.

Halo - That's a must to play!