Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: sci-fi-litteratur
Läst 967 ggr
Ulvtand
0

Vad läser du för SF-bok nu?

Jag läser en gammal: "Revolt på mars." och för att göra det hela roligare så lyssnar jag på "A Stainless Steel Rat Is Born: Stainless Steel Rat, Book 6" på väg till och ifrån  jobbet.

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

[HelwardMann]
0

Jag har precis reserverat Frukost Bland Ruinerna av Sam J. Lundwall på biblioteket. Är egentligen tveksam till om den kan klassas som SF. Tror Fantasy vore en bättre beskrivning, men såvitt jag minns sedan jag läste den första gången, för cirka tjugo år sedan, har den element av både SF och Fantasy, och Lundwall brukar väl anses vara en SF-författare.

Saber
0

Shadow of the hegemon av Orson Scott Card

Presis lyssnat färdligt på Enders Seriesn och är nu på andra boken på Shadows. 

Viste ni att han själv rekomenar böcker i ljudformat istället för att läsa dom tyst?

[HelwardMann]
0

#2 Säger han varför han tycker så? Jag föredrar att läsa tyst, för om någon annan läser, färgas upplevelsen av uppläsaren. Denne kanske "ger" någon karaktär en helt annan dialekt än jag skulle ha gjort om jag läste själv, eller betonar på ett sätt så helt andra saker än jag skulle finna viktiga framträder. Eller så kanske det är en slätstruken person som låter som han eller hon läser en inventarielista.

Saber
0

#3 Om jag fårstår det rätt så beror det lite på att han brukar skriva pjäser, och att det sättet han skriver på är gjort för högläsning (enligt honom själv).  Han ger ofta exemplet att (ifallall första book enders game) ska läsas av en förälder till ett barn. 

Jag tycker att många av de som läser upp Fantasy Böker är väldigt. Har inte lyssnat på så många SF ännu men jag förstår vad du menar. Tyvär så har de inte lyckas ha samma personer som läser mellan alla böker på denna serien.

starhawk
0

Läser ingen science fiction just nu, jag har massor av titlar i bokhyllan men ingen av dom är oläst, vissa har jag läst åtskilliga gånger.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

JanGBG
0

Instämmer med föregående talare

n00bArtWork
0

Läste Ensam på Mars nyss, lär bli fett besviken på filmen.