Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 993 ggr
JanGBG
2

ENDER´S GAME

I dag gick jag på en dvd -film.

Ender´s Game.

Den boken läste jag för många år sedan. En otroligt bra bok.

Köpte filmen och såg den nu på eftermiddagen.

Filmen var lika bra som boken. När mitt "näst" Äldsta barnbarn kommer hem från den semester resa som hon och familjen är på ska hon få den. Det är ju henne jag delar upplevelsen om böckerna och filmerna om "Hungerspelen". Är övertygad om att hon kommer att tycka om den, det är ju lite hennes "stil" och det handlar ju om unga människor.

StefanW
0

Tack för tipset! 🙂

Stefan - Modellbyggare

JanGBG
0

I dag på första lovdagen så lånade mitt 15 åriga barnbarn (en go tös) DVD av mig.

Fick ett SMS.

Den var bra, har du boken Morfar?

Sehvrin
1

Filmen var väldigt bra, långt över förväntan då jag aldrig riktigt trodde på att de skulle kunna fånga rätt känsla från boken, men det tycker jag att de gjorde. Boken är så klart fortfarande bättre (och hemskare) men filmen är mycket se värd. Dessutom innehåller den den vackraste utomjording jag sett på film hittills :)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

JanGBG
0

Jag håller med dig!

Äntligen lyckades man att göra en utomjording som inte är ett "monster" eller "gullig teddybjörn".

Men är inte på något sett "mänsklig" i formen.

På något sätt är ju den här historien märklig, den handlar om krig och utrotning inte av ondska utan av " vi förstår varandra inte".

Det är ett sätt att se på ett " första mötte med en främmande livsform" som ger efter tanke.

Att filmen sedan gav mig en "inkörsport" till samtal med mitt barnbarn ger mig stor tillfredställelse.

I dag ska jag gå med pojkarna på bio dom har ju lov här i GBG.

Men det är ju en Disnye film och dom är ju bara 11 och 12 så det blir nog inte så djupa samtal.