Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 1991 ggr
JanGBG
2

Hungerspelen del 2

Jag och min vuxne son samt äldsta barnbarnet såg del 1.

Vi var lika förtjusta all, trots att åldrarna är 70 -45 -17 !!!!

Det är underbart med filmer som kan nå över åldersgränser.

Vi har inte lyckats få ihop tiderna så vi får sett del 2 än. Men jag hoppas på mellan dagarna.

I dag när jag handlade på Storköpet min veckohandel så låg boken som del 2 bygger på  till lågt pris på en pall. Kunde inte motstå har ju läst även boken som handlar om del 1, Den var bra.

Så nu läser jag boken och ser filmen efter åt, precis tvärt i mot förra gången.

ThreeStars
0

Vad kul! 

Jag älskar böckerna, och du gör helt rätt i att läsa först och titta sen. Catching Fire som den nu heter, är faktiskt jättebra. Viss, det är som i alla filmer som bygger på en bok, de fick inte med allt, men det gjorde det bra med tanke på filmens längd.

Tvivlar på att du blir besviken!

JanGBG
0

Har redan läst 50 sidor, dom har inte gjort mig besviken.

Min dotters äldsta tös (14 år) ringde, hon hade varit och sett filmen.

DU MÅSTE SE DEN, MORFAR. Den är jättebra, när du läst boken vill jag ha den!  Sa hon

Vad jag glad jag blir åt detta att något är gångbart till flera generationer!

JanGBG
5

I går kväll läste jag ut boken.

Visst är den bra!

Men jag gillade nog den första bäst.

Lite väl "rörigt" slut i den andra?

Men nu återstår filmen och att skaffa den tredje boken.

Ska köra över till mitt barnbarn med boken.

Tänk vad det är "UNDERBART" när en 70-årig gammal morfar kan diskutera böcker och utbyta åsikter med en 14 årig tös till barnbarn.

JanGBG
0

Tror jag ska köpa dvd med del 1 och se om.

FemFem
0

Jag har läst alla tre böcker men inte sett någon av de 2 utkomna filmerna än. Men eftersom alla säger att de är så bra ska jag se dem snart!

JanGBG
0

# 5 Gör det! Så kan vi utbyta åsikter här på sajten sedan.

JanGBG
2

Var hos min dotter i går jul Afton.

Då får jag en present av min 14-årig barnbarn ( en underbar liten tös).

Ett presentkort till film här i GBG. Ett vackert ritat kort var med.

Där stod att hon ville se om filmen och ville bjuda mig på den!!!!!!!

Så nu ska jag och hon gå och se den!

UNDERBART

medde
0

Nu under under de första dagarna i jan ska jag verkligen försöka ta mig ut och se filmen, Har varit på vägen sedan den kom ut men det har inte funnits en uns av tid.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

JanGBG
0

Här i GBG får man vara ute i tid under helgen var allt slutsålt!!!!!!

Vi ska försöka gå i mellandagarna.

medde
0

misstänker det här också. men ska göra ett försök under kvällen och boka

JanGBG
2

I dag har jag och mitt 14-åriga Barnbarn (en underbar liten tös) varit och sett filmen del två.

Vilken dag!! Först var filmen så bra som jag trodde (bättre) att sedan ha något gemensamt med en ett fjortonårigt barnbarn, en tös, är ännu bättre. Vad vi diskuterade i bilen hem!

Det finns ingen bättre relation mellan olika generationer än att ha något man gillar bägge två.

Jag kom hen och trots att jag var trött gjorde jag en "älsklings rätt" till min fru. (utan henne hade jag ju inte haft något barnbarn)

Leffe
0

Såg tvåan för ett par dagar sedan och den var bra, men man bör nog ha sett ettan för att riktigt hänga med från början.

JanGBG
0

Leffe! Som vanligt är det visdomsord som kommer från dig.

Man kan lägga till att läsa böckerna är inte helt fel.

medde
0

Jag gillade filmen och vill bara se mera!! Böckerna har jag läst, men det är lite speciellt ändå att gå på bio och se en bra film.

JanGBG
0

Visst. är det så. Medde

Ett av mina barnbarn (det minsta) sa.

Du morfar kan inte du och jag gå och se den nya tecknade filmen "Frost"?

Det är då jag blir "7 år" och inte "70"

medde
0

#15 Den filmen skulle jag också vilja se=) Barnet isig ska man verkligen försöka behålla inom sig genom hela livet.

JanGBG
1

Nu är det planerat!

Sportlovsveckan då ska vi gå!

Då säger min dotter (barnets mor) = Jag vill gå med!

Det vill jag också! Säger den fjorton åriga syskonet.

Ska du gå med dom på bio, då vill jag gå med = Säger min fru.

Hon lägger till=  Du kan gått bjuda oss på lunch på Kina resturangen nu när vi är ute.

JanGBG
0

I dag på morgonen läste jag ut del 3 REVOLT av Hungerspelen.

Visst var den bra! ett Oväntat slut!

Den boken ger en mycket att tänka på!

Jag gillar också en "Hjälte - Hjältinna" som har så många fel och brister. 

Konstigt att det inte är översatt mer av den författaren

StefanW
0

Ännu några filmer mna inte sett ännu, men av barnens reaktioner och era kommentarer, så får man nog ta sig tid och njuta av lite underhållning och inte bara hålla på med en massa måsten och krav.

Stefan - Modellbyggare

JanGBG
0

Gillar ni dessa filmer så gillar ni nog filmen

ENDERS GAME

Läs mitt inlägg

Lawezome
0

Jag har inte riktigt förstått grejen med Hungerspelen. Som film var den inget särskilt och upplägget påminde väldigt mycket om "Battle Royale" som är betydligt mer sevärd. Jag antar att hysterin mest beror på böckerna?

JanGBG
2

# 21 Jag delar inte din åsikt som du förstår.

Om jag inte är helt fel ute så är Hungerspelen skrivna FÖRE manus och roman som "Battle Royale" bygger på. Så då är det väl tvärt om vad det gäller vad som bygger på vad?

Lawezome
0

Nahh, 2008 utgavs Hunger games och år 2000 kom Battle Royale. Men det har ingen betydelse. Oavsett så tycker vi olika. Jag är mest intresserad av film och jämför jag med andra filmer så är inte Hungerspelen- filmerna dåliga men inte heller något fantastiskt. Vilket får mig att undra ifall böckerna kanske är så pass bra så att det påverkar vad människor tycker om filmerna? Jag läser ju inte själv böcker så jag vet inte

JanGBG
2

Det finns ett gammalt ordspråk sätt.

"Om smak ska man inte diskutera"

Visst har jag sett filmer som är bättre än "Hungerspelen".

Det finns ju filmer som för olika människor betyder olika saker.

Ta tex. "Slaget om Alger" som i Sverige "bara" var en krigsfilm men i Frankrike nästa vände sympatierna i konflikten.

Att jag blev så förtjust var bland annat att jag kunde dela den med BARN och BARNBARN. Vi var tre generationer som tyckte om den.

Det betydde mycket för min åsikt om kvalliten på filmen.