Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettscience-på-tv
Läst 1407 ggr
Leffe
0

Gamla serier

Jag tycker det är så härligt att titta på alla dessa gamla teveserier i TV4 Sci-fi. Tänk vad tekniska de var redan då när de gjorde dessa serier. Samtidigt upptäcker man vad gammal man egentligen är

NaimaG
2

En Serie är ju V.
Originalet kommer rån 1983 men det finns en nyinspelning från 2009. Den serien om någon är ruggigt bra för att vara gjord under den tid då teknologin inte kunde hantera effekterna man ville ha.

http://www.youtube.com/watch?v=Wa2aCC-1JEs

LosGinos
0

Drar upp en tråd igen ^^.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Muskrat
0

Om det finns någon serie som låg före sin tid så tycker jag nog det är Space 1999, eller månbas Alfa som den heter på svenska. Speciellt med special effekter.

LosGinos
0

Ja.. Den kanske man borde se..

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

[wylga]
0

Jag säger bara Star Trek - Originalserien. <3

zoncar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Personligen tycker jag att Space 1999, Månbas Alpha är bland det bättre som gjorts inom tv science -fiction, vet inte exakt när den gick första gången i svensk television men absolut på 70-talet. gillar serien skarpt än idag, låt vara väldigt naiv osv. Hur som så byggde jag en modell av de så kallade örnarna som barn och den finns fortfarande kvar! så en bild är väl helt ok få jag tro!? vill dock minnas att jag visat denna modell nånstans på iFokus innan ifall nån känner igen modellen!!!

Leffe
0

Månbas Alpha tyckte jag var topen när den sändes

JanGBG
0

Håller med, den var bra!

zoncar
0

Jo den serien vart speciell, ska kolla med lite grejer innan jag lägger till nåt, men har en bok om serien å vi få la se liksom

[Parlplattan]
0

Dr who är em av de älsta serierna som fortfarande går ! Nu är de fags för 50 aniversery! 23 nov!