Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-serier
Läst 885 ggr
olaka
0

Peter Capaldi blir den tolfte doktorn

Ja, rubriken säger allt. Vad tycker ni?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Sehvrin
1

Jag tror det blir jättebra. Ska bli spännande med en lite äldre Doktor, känns som om det finns chans att serien går tillbaka till att inte vara riktigt lika hysterisk som den bitvis varit i de senaste säsongerna.

Skadar ju inte att han även är stilig 😊

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Elisabeth A
1

Jag tycker också att det känns bra med en äldre Doktor igen, blir spännande …! Får väl erkänna att jag ännu inte sett igenom alla visade avsnitt av den sjunde säsongen, säger väl något om att det var hög tid för lite förnyelse av serien … håller tummarna för att det blir till det bättre!

Inget ont om Matt Smith, han har haft sina ljusa stunder också!

Surtsey
1

Det ska bli intressant med en äldre doktor men liksom många andra på los interwebos så gäspar jag åt att det återigen är en vit straight man..

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

Sehvrin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Fast vi vet ju inte ännu om Doktorn kommer vara straight 😉 Skämt å sido så är det ju lite tråkigt att de inte vågar bryta normen, men det verkar ju som om Peter Capaldi var den enda personen på deras första lista över vem som skulle bli nya Doktorn, så jag känner mig osäker på om man i det fallet beskylla dem för att vara trångsynta? 🤔 Värre var Moffats uttalande "Well, I'd like to see a man play The Queen." vilket bara känns onödigt, dumt och nedlåtande 😕

Men enligt Neil Gaiman så har faktiskt en eller två färgade personer blivit erbjuden rollen som Doktorn tidigare, men tackat nej. http://neil-gaiman.tumblr.com/post/57385715374/thank-you-very-much-for-your-explanation-of-why-you 

Men vem vet, det kanske är som nedanstående tweet påstår (för att återgå till skämten 😉)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Jina
0

1. Bye bye Matt, äntligen! Lärde mig aldrig gilla honom.

2. Intressant, tycker Peter har rätt utstrålning.

3. Inte första gången någon är med flera gånger i Who, men då har det funnits en "förklaring". Typ Gwens anmoder med Dickens, Marthas kusin med cybermen. Hur löses detta?

medde
0

Spännande..Och lovande

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

ThreeStars
0

Jag tror det blir bra. Men som några andra fans i cyberrymden, så skulle jag gärna sett Doktorn som en kvinna för en gångs skull. Inte bara för att jag skulle vilja se en kvinna i huvudrollen i en världskänd serie, utan jag vill se hela situationen.

Tänk er att Doktorn nyligen regenererat (eller vad man nu säger) och plötsligt märker "han" att "han" har bröst… Tänk bara vad jobbigt det var för honom att vänja sig vid nya smaklökar 😉😂