Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettstargate-wars-trek
Läst 1272 ggr
MissInAction
0

Att börja se Star Trek

Såhär är det. Jag vill så innerligt gärna se senaste Star Trek-filmen, enbart för att Benedict Cumberbatch är med i den 😃
Och tidigare så har jag sett… ingenting. Ingen film. Ingen serie. Så var ska jag börja? 🤦‍♂️ En del finns ju på Netflix, har jag sett.

Star Wars-filmerna har jag sett. Men inte Stargate. Om det nu har något med saken att göra 😂

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Surtsey
0

Vill du bara se Into Darkness utan att engagera dig i tusentals timmar i serier och filmer behöver du endast se filmen Star Trek ifrån 2009

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

MissInAction
0

Hihi, det är det jag inte vet! 😛 Det kan mycket väl vara så att jag kommer älska serierna. Gillar sci-fi rent allmänt. Vilken serie skulle jag isåfall börja med? 

Men tack så mycket, jag ska leta upp den filmen! ♥

Kluring om Ryssland

starhawk
0

Det bästa är väl att börja från början, med serien som heter just Star Trek inofficiellt kallad The original series eller kort TOS. Lite varierande avsnitt men klart sevärt finns i remastrad dvd-utgåva. Man kan iofs också börja med Star Trek the next generation.

När man väl "grundat" med någon av dessa två kan man kolla dom övriga serierna DSD9 och Voyager, den sista Star Trek Enterprise är lite udda eftersom den skall utspela sig långt före dom andra.

Man bör ha klart för sig att dom senaste två filmerna egentligen inte hör ihop med det tidigare Star Trek universium utan utgör en helt alternativ story. Jag har sett den första av dessa två och jag ogillade den nästan från början, den har inte Star Trek känslan utan förefaller bara som en rörig actionrulle i något Star Trek lik miljö.

Dom första 11 filmerna hör däremot till Star Trek orginal, den första filmen var inte mycket att hänga i julgran men 2-9 är riktigt bra, 10an och 11an har jag inte sett än så dom kan jag inte uttala mig om

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

MissInAction
0

Hmm okej, så man kan tänka sig att för en oinvigd, så fungerar kanske filmerna bättre? Man har inget att jämföra med och relatera till. Och om man ser dem i rätt ordning förstås 🙂 Fast hm. Den från 2009 och den senaste är en helt egen filmserie då eller? Eller måste jag se 11 filmer för att ha glädje av den senaste? 😛

Kluring om Ryssland

starhawk
0

#4: film Nr 1-11 hör till orginalserien, dom senare är som sagt en helt egen story med lite Star Trek miljö ungefär, karaktärerna skall föreställa karaktärerna i Star Trek TOS som unga men dom är helt annorlunda till karaktären och historien går en helt egen väg som inte alls har någon koppling till det ursprungliga Star Trek. Personligen tycker jag att den ursprungliga Star Trek har en fin känsla liksom, dom nya saknar totalt känsla. 

Men det är som sagt min åsikt!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

medde
0

#5 Ditt sista stycke håller jag med till 98%

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥