Annons:
Etikettsci-fi-serier
Läst 1360 ggr
DogeLove
3/2/18, 3:49 PM

Doctor Who

Hej, är det någon som ser på Doctor Who? Vilka säsonger har ni sett på och vilken eller vilka gillar ni mest, jag har precis börjat titta och sett dom första sju avsnitten med den elfte doktorn och älskar det! Speciellt Amy och att att allt blir så galet, men på ett bra sätt! XD Dessutom älskar jag slutet på så gott som alla avsnitten, blir berörd! ^_^ Men ja, jag älskar serien helt enkelt, någon mer som gillar serien?

Annons:
Loka03
3/4/18, 8:44 PM
#1

Har aldrig sett doktor who men skulle gärna vilja. Det låter ju lovande!:D

Are humans real?👽👽👽

DogeLove
3/5/18, 5:20 AM
#2

Ja, det är ett av dom bästa programmen, eller åtminstone säsong 5, säsong 6 blir alldeles för galet, åtminstone för mig! :( För i säsong 5 är det mer etiska dilemman och humor, medan det i säsong 6 mest är konstiga monster, som till och med lyckades ge mig mardrömmar och allt är bara galet, det är mer. ”Ojdå, du var visst en klon.” Vänta hur länge har hon/han varit en klon, jag hänger inte med! :/

Loka03
3/5/18, 6:00 PM
#3

Ok då vet jag :) tack för tipset!

Are humans real?👽👽👽

DogeLove
3/5/18, 9:01 PM
#4

#3 :)

DogeLove
3/8/18, 4:39 PM
#5

Måste nog ta tillbaka att säsong 6 är dåligt, många avsnitt är det, men avsnitt 9 och 10, är helt fantastiska! ^_^ Speciellt avsnitt 10, det hade allt!

Loka03
3/8/18, 11:05 PM
#6

#5 Tack för tipsen!:)

Are humans real?👽👽👽

Annons:
DogeLove
3/28/18, 12:05 PM
#7

För att inte avskräcka någon vill jag bara säga att jag såg första halvan av säsong 6 i ett intensiv titt (har småsyskon som också tittar på serien och dom var tvungna att se på flera avsnit i rad och jag fick ju inte hamna efter! ;)) så därmed kändes det nästan påfrestande att se på den delen av serien, därför blev avsnitten också mycket dåligare. Night terors och the girl who waited såg jag först efter några dagars paus från serien. Så första halvan av säsong 6 är nog inte direkt dåligt, egentligen. Utan det var nog mest att jag såg så mycket på samma gång som gjorde det dåligt! Sen tycker folk olika också även om två personer älskar serien så kanske den ena gillar ett avsnitt som den andra parten ogillar och vise-versa. Tillexempel är det många som älskar the doctor’s wife, ett avsnitt som jag är kanska säker på att jag skulle ogilla oavsett och som för mig nästan är ett av dom dåligaste avsnitten. Många ogillar däremot night terrors vilket enligt mig är ett underbart avsnitt, dessutom tycker vissa att det är det läskigaste avsnittet med den elfte doktorn, vilket jag inte alls håller med om, det är ett jätte gulligt avsnitt som dessutom slutar lyckligt, the rebel flesh/the almost people däremot. Det var läskigt! Enligt mig, något som inte särskilt många håller med om. :) Så jag rekommenderar att man inte tar åt sig så mycket av det jag skriver eller hoppar avsnitt, för det är som sagt bara vad jag tycker om dom! :) Sen är serien inte samma sak om man inte ser alla avsnit eller åtminstone nästan alla, så jag rekomenderar att man antingen börjar vid den nionde doktorn eller den elfte doktorns första avsnitt och sen ser framåt! :)

DogeLove
3/28/18, 2:43 PM
#8

Nu lät det som att serien är läskig, vilket den inte är! Men, om man är intresserad av serien är det bara att titta upp den, vet i alla fall att den finns på Netflix! :)

DogeLove
4/2/18, 11:02 AM
#9

Eller jo… ibland är det läskigt, det jag menar är att Doctor Who är väldigt mycket och jag är inte super bra på att förklara… :)

Loka03
4/2/18, 1:38 PM
#10

Det gör inget!:) jag tycker du har förklarat bra!

Are humans real?👽👽👽

DogeLove
4/2/18, 3:30 PM
#11

:)

Diana The Celt
5/22/18, 1:17 PM
#12

Jag är också ny till Doctor Who :D Såg säsong 5,6 och nu är jag på säsong 7. 
Hade hört om serien i många år och bestämde mig för att ge den en chans och är väldigt glad för det! Serien är superunderhållande :) 
Än så länge älskar jag säsong 5 mest<3

DogeLove
5/22/18, 1:36 PM
#13

#12 Yey! En till som kollar på Doctor Who! Gillar också säsong 5 mest, även om dom andra säsongerna är bra dom med! Vad är ditt favorit avsnitt?

Annons:
Diana The Celt
5/22/18, 1:58 PM
#14

Har ingen speciell favorit men har massa favorita! :P
The elevth hour har jag nog sett 5 ggr :P Men det är nog the vampires of venice och alla avsnitt med Daleks som är mina favoriter xD 

Älskar även the doctor's wife - fick mig att lipa :P 

Ska försöka se klart säsong 7 och ge mig på 8:an :D Har du nån favorit eller flera favorit avsnitt?

DogeLove
5/22/18, 3:05 PM
#15

#14 Har nog flera favoriter, älskar the beast below, Amy’s choice, Vincent and the doctor, the girl who waited och listen (ett avsnitt i säsong 8). Fast Finns jätte många andra som jag också är väldigt försust i, men det är nog dom här jag gillar allra mest. Har du sett minisoderna? Space and Time är riktigt bra avsnitt som får mig att fnissa. Sen finns det pond life. Night and the Doctor minisoderna och säkert ännu fler, om du inte har sätt dom borde du helt klart titta upp dom, dom flesta finns på youtube!

Diana The Celt
5/22/18, 6:41 PM
#16

Omg hade ingen aning om att minisoder fanns! Tack för tipset! 
Ska kolla upp de direkt :D

DogeLove
5/22/18, 8:05 PM
#17

#16 ^^

Upp till toppen
Annons: