Annons:
Etikettsci-fi-serier
Läst 1018 ggr
[Kritan]
9/17/15, 11:00 AM

Defiance

En spännande serie där varje karaktär har lager och djup. 

Defiance är en amerikansk science fiction-TV-serie. Den första säsongen gjordes år 2013. TV-serien togs fram av Rockne S. O'Bannon, Kevin Murphy och Michael Taylor. Serien producerades av Universal Cable Productions i transmediasamarbete med Trion Worlds. Serien har även ett MMORPG med samma namn som är tätt kopplat till TV-serien.

Annons:
kissidor
9/17/15, 11:12 AM
#1

jag kollar på den på netflix, tyckte den var lite seg i första början men nu gillar jag den 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Kritan]
9/17/15, 4:33 PM
#2

I varje avsnitt så får man reda lite mer om varje karaktär och saker och ting händer inte för att hålla publiken vaken, utan för att bygga upp en intrig. En intressant och känslosam serie som ibland belyser verklighetens samhällsproblem. Och frågeställningar hur man själv hade gjort i vissa situationer.

kissidor
9/17/15, 5:44 PM
#3

precis så ja 🙂. en serie som tar sig tid att utveckla intrigen och karaktärerna på det viset istället för att bara gå pang på och försöka fånga publiken direkt med enklare medel känns ju ofta lite mer trögstartad.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Kritan]
9/17/15, 5:54 PM
#4

TV- bolag stirrar för mycket på tittarsiffror, så många serier är inte tänkta att ha någon fortsättning och saknar manus. Men de har börjat förstå att det finns publik i europiska länder.

Stallmima
9/17/15, 8:49 PM
#5

Gillar Defiance, kan dock bli lite grötig ibland

cinna
10/25/15, 8:36 AM
#6

Inser att jag måste ta mig tid och kolla igenom s.2 ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: