Annons:
Etikettstargate-wars-trek
Läst 1661 ggr
SegerSims
2014-06-09 20:11

Ej gillar i Star Trek

Fick en idé till en ny tråd pga tråden Favorit Star Trek.

Vilka karaktärer i alla Star Trek gillar ni inte att se?

TNG - Jag har svårt för Doktorn och sonen Wesley (han heter så va?) och jag blir nästan nervös själv av att se Barclay

DS9 - Kaptenen Sisko, dom avsnitten med honom är inte min smak direkt. Inte heller sonen. Kira är väl så där.

Voyager - Kes, jag tycker hon är jobbig, i slutet av serien när hon kommer tillbaka och är arg så blir jag det med, då jag tycker det är skönt när hon försvann. Kazon är inga favoriter heller.

Annons:
olaka
2014-06-11 11:57
#1

Chekov har jag ofta svårt för som karraktär, jag älskar Walter Koenig men karakären är ofta en lite plump comic relief och får porträttera negativa ryska stereotyper som jänkare hade under kalla kriget.

Håller med dig om Wesley, speciellt i de första säsongerna när han bara får agera störigt babyface. 

I DS9 så kunde jag inte förlika mig med den andra inkarnationen av Dax. Jag vet inte om det är så, men det kändes som att det var en panikåtgärd för att skådespelerskan hoppat av… Doktorn tycker jag är så överspelat snobbigt brittisk så jag bara kräks.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

SegerSims
2014-06-11 18:51
#2

Du har rätt där om den nya Dax, det störde mig med. Den andra kunde ha varit kvar den lilla stund som var kvar av serien.

Magi-cat
2014-06-12 22:06
#3

The Borgs! 🤫Hemska!😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-06-12 22:20
#4

Lower decks


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

olaka
2014-06-13 11:13
#5

#3

Gillar inte som i ogillar de avsnitten, eller som i att de är "läskiga" antagonister? Jag tycker The Borg är jättebra inslag i universumet, om inte annat så är de halt centralt i Picards karraktärsutveckling från "Best of Two Worlds" ända fram till "First Contact".

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Magi-cat
2014-06-13 11:27
#6

#5 Gillar inte som i ogillar att de är jätteläskiga.

De assimilerar folk, lägger under sig hela världen och är känslolösa maskiner. Avsnittet med Picard var hjärtskärande.

Men - det har varit lysande avsnitt med the Borgs, som när Picard räddades ("sleep") och så Hugh.

Fast jättebra inslag i universumet vet jag inte, det hade nog varit bättre utan dem.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
SegerSims
2014-06-13 12:11
#7

Åh borgs som är så bra 🙂 Fast träffa en skulle jag aldrig vilja … 😂

Magi-cat
2014-06-13 13:02
#8

#7 Inte det? Vill du inte bli assimilerad?😃

Nä, huga…🤫


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

starhawk
2014-06-15 08:31
#10

#9: Det uttalandet påminner mig om uttalandet en kardinal som senare blev påve gjorde "skänk mig mildhet och kyskhet o Herre, men ej ännu o Herre, ej ännu"

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
2014-06-15 08:39
#11

Kan hålla med om att Wesley var ganska tråkig i dom första avsnitten, men Q finner jag som ytterst irriterande. Borger däremot älskar jag, var nästan på gång att köpa Borgkuben där alla Borg avsnitt ingår, i en låda utformad som en Borg-kub. Men då skulle jag ju bara få en massa dubbletter eftersom jag har hela TNG och större delen av Voyager, dessutom har jag ju en modell av Borgkuben som jag bygger på.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Magi-cat
2014-06-15 08:41
#12

Varför älskar ni …..(*ryyys*)…the Borgs? 🤫


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

starhawk
2014-06-15 08:52
#13

#12: Hur kan man inte göra det? Dom har det där målmedvetna "no nonsene" attityden, går bara rätt på, inget flams! inga krusiduller! 

We are the Borgs, you will be assimilated, resistance is futile!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Magi-cat
2014-06-15 09:02
#14

#13 "Hur kan man inte göra det?" 😃😴

Enkelt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

starhawk
2014-06-15 12:15
#15

#14: 😮…😃!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

SegerSims
2014-06-15 15:29
#16
Spöket
2014-06-15 21:08
#17

Voyager: Neelix, B'Elanna Tng: Worf ( konstigt nog så störde jag mig inte på honom i DS9 eller i långfilmerna)

Multi vad?

VildaVittra
2014-06-15 22:02
#18

Jag stör mig på William Riker, han är så där pompös och man får känslan av att han tror att han är guds gåva till kvinnorna. 

Sedan tycker jag inte att Tuvok är trovärdig som Vulcan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

SegerSims
2014-06-16 00:11
#19

#18 Är inte William T Riker det då? Han är ju så snygg!😍

Men jag förstår vad du menar, det kan bli lite för mycket.

Skådisen Jonathan Frykes som han heter är ju med i Nord & Syd och där är han en riktig tönt, men i TNG en riktig läckerbit 😍

VildaVittra
2014-06-16 00:13
#20

#19 Nä fy, han är verkligen inte min stil. I så fall är Data sexigare, jag gillar intellektuella killar. 😛

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Wraith]
2014-08-19 11:48
#22

Beverly, doktorn i TNG och Wesley är irriterande inslag.

Inte många i ursprungsserien tex Kirk, Chekov, läkaren osv kan jag med heller då är det bara Spock som är godkänd😃

Riker är hmmm men tja då är Kirk värre 🤪

Borgerna älskar jag, bästa inslaget i hela serien. DS9 har jag aldrig fastnat för, så där vågar jag väl påstå att det inte är många som faller mig i smaken. 

Q kan jag inte med heller!

SegerSims
2014-08-19 16:53
#23

#22 Håller med doktorn och Wesley Crusher är riktigt tråkiga, speciellt i början av serien. Då jag börjat kolla på TNG igen.

[Misanthropist]
2014-11-22 12:35
#24

Q. Hans karaktär är inget större fel på, och skådisen är helt ok. Men författarna har inte lyckats skapa NÅGOT jag gillar i berättelseväg med honom.

starhawk
2014-11-22 16:30
#25

#24: Det enda dom lyckats skapa är ett irritationsmoment

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Magi-cat
2014-11-22 16:37
#26

Han ska ju vara irriterande också…och DET är han…🤫 Ingen kan ignorera Q…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Misanthropist]
2014-11-22 16:57
#27

#26 Jag ignorerar honom. Klickar på >> på fjärren, så spelaren hoppar till nästa avsnitt. 😉

Annons:
SegerSims
2014-11-22 19:14
#28

Jag avskydde Q första gången jag såg serien, numera blir jag till och med glad när han dyker upp … 😃

Upp till toppen
Annons: