Annons:
Etikettstargate-wars-trek
Läst 1484 ggr
Sverige1658
2014-06-05 20:07

Favorit Star Trek?

Vet inte om någon redan har gjort detta, men vad är din favorit Star Trek serie och film?

Jag älskar alla serierna men Star Trek: Enterprise är nog min favorit, många håller säkert inte med mig om detta.

Favorit film är delad mellan Star Trek II: The Wrath Of Khan och Star Trek VIII: First Contact.

Jag tror att dem är de mest populära Star Trek filmerna också.

Om ni har ett favorit avsnitt så får ni gärna skriva det också.

Hallå allihopa, och välkomna tillbaka till ifokus

Annons:
VildaVittra
2014-06-05 20:20
#1

Jag har ingen favoritserie så där, utan jag har favoritroller som:

  • Doktorn och Seven of Nine i Star Trek Voyager

  • Doktorn även i Star Trek Enterprise

  • Data och Worf i TNG

  • Garak , Gul Dukat och och Quark i Deep Space Nine

  • Spock i Star Trek

Se senaste årens filmer borde raderas, de har inget gemensamt med originalserierna och det universum som målades upp. Scenen när Kirk "offrar" sig för de andra är ett plagiat som är urusel gentemot originalet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Arthedain85
2014-06-05 20:33
#2

Serie: Utan tvekan Voyager!

Film: Har inte sett alla filmerna och utav dom jag har sett så har jag ingen favorit.

Sverige1658
2014-06-05 20:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 Jag håller helt med dig att de två JJ Trek filmerna är en skam och borde inte få heta Star Trek. När Paramount bestämmer sig för att fortsätta på original universumet och ge det rätt känsla blir jag glad. Dem borde döpa om de två senaste till något annat.

Hallå allihopa, och välkomna tillbaka till ifokus

denstore
2014-06-05 20:43
#4

Gillar i stort sett alla serierna, möjligtvis förutom Deep Space Nine…. Bästa filmerna är i min mening Generations och First Contact.

SegerSims
2014-06-09 19:52
#5

Ja min absoluta favorit kanske redan syns i min profilbild, Quark. 😂

Men favoritserie blir väldigt svårt då dom är så bra på alla möjliga sätt. Men originalserien har jag svårt för, men ska ge det en ny chans och sista serien Enterprise har jag inte sett ännu.

Men favoritkaraktärer har man ju:

TNG - Data och Worf, The Borgs

DS9 - Quark absolut, Worf igen

Voyager - Doktorn absolut, och självfallet Seven of Nine. Harry Kim är ganska rolig ihop med Seven då han är kär i henne. Men jag gillar även Neelix, The Borgs

Och jag håller med #1 att dom senaste filmerna är inte Star Trek

Dom övriga filmerna har jag ingen favorit direkt, skulle väl vara den med borgs som ska ta över jorden, minns inte namnet på den.

Magi-cat
2014-06-12 22:05
#6

Utan tvekan: Star Trek TNG! Kan se den hur många gånger som helst…Så mycket klokskap i den, symbolik och djup! Säkert mycket tack vare Patrick Stewart…

Vissa delar av Voyager kommer tvåa…

Favoritkaraktärer: Captain Picard ochDeanna Troi.

Doktorn i Voyager och Neelix..


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Spöket
2014-06-15 21:49
#7

Favoritserien är Enterprise Favoritkaraktärer är Captain Picard, Data, Dr Phlox, Commander Shran, Captain Janeway…samt Captain Archer (mest för att han är sååå snygg )

Multi vad?

[Wraith]
2014-08-19 11:51
#8

TNG, Voyager

DS9 Har jag aldrig fastnat för.

SegerSims
2014-08-19 16:51
#9

Jag har fått abstinens och började faktiskt titta på TNG igår, dock saknar jag Quark men jag kommer ju till DS9 så småningom. 😃

VildaVittra
2014-08-19 16:53
#10

#9 Det skulle faktiskt vara intressant med en film om Ferengi och deras planet, alltså en liten fördjupning om dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

SegerSims
2014-08-19 16:58
#11

#10 Ja det hade varit något 😃 Jag gillar inte dom allra första ferengierna  som är med i första säsongen av TNG men på DS9 är dom mer utvecklade och inte lika knäppa. Hade gärna sett en film eller även en serie om dom. 😃

Upp till toppen
Annons: