Annons:
Etikettgod-morgon-dag-kväll-helg
Läst 1094 ggr
JanGBG
12/30/13, 10:32 AM

robot

Vad ska jag kalla min nya robot damsugare?

Den står på laddning nu! Har köpt den till mig och min fru på mellandags  rea.

Min fru föreslog "VERA"

Är det inte den där "städroboten" i tv? Sa hon.

Annons:
Gronstedt
12/30/13, 10:42 AM
#1

Min kallas för "dammråttan" … Cool

JanGBG
12/30/13, 4:37 PM
#2

Har kört den i vårt vardags rum nu en gång.

Vi skrattade båda två åt hur mycket dam och skräpp den fick ihop!

Kommer det att funk så här bra så!

LEVE ROBOTARNA

DE gick nästan en timma, jag satt i bästa fåtöljen och såg på DVD - film.

Mantissa
1/1/14, 2:03 PM
#3

Haha, tycker Vera låter bra (även om hubbot-vera är lite läskig)

JanGBG
1/1/14, 3:28 PM
#4

Jag tycker hon ser ut som "Bamba - tanterna" i min ungdom.

Men det är ju nästan 60 år sedan! Så dagen ungdom tycker nog dom ser läskiga ut!

JanGBG
1/1/14, 7:14 PM
#5

Jag undrar var vi står om 50 år när det gäller robotar som utför "hemtjänster" ?

Är nästa robot en "kylskåp-matberedare- skafferi spis/ugn/" - maskin du lägger in råvaror programera och får veckans rätter färdiga?

I dag gjord Vera en insats!

Har slipat till ett specialverktyg av en bits för att använda till att montera ner "slaglås" till äldre vapen. Den har varit försvunnen i ett par veckor trots letande.

När Vera dammsög min "arbetsrum" såg låg den i henne när jag tog ut dammet. Hon hade funnit den!

LEVE ROBOTARNA! Men må dom aldrig bli frigjord!

starhawk
1/6/14, 12:57 PM
#6

Har själv två städrobotar, en dammsugar-robot och en skur-robot, jag kallar dom helt enkelt vad dom heter dvs Roomba och Scooba. Fungerar bra, det enda man behöver tänka på är sladdar på golvet som dom har en tendens att slingra in sig i.

Att robotarna skulle göra uppror är ungefär lika troligt som att brödrostarna skulle göra det, dom är maskiner och gör bara vad vi konstruerat dom för och vad vi instruerar dom att göra. Medvetna datorer som gör uppror är ett populärt inslag i science fiction men är som sagt endast fiction

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
medde
1/30/14, 11:20 AM
#7

Vera är ett bra namn, men inte säga själv att jag har namn på min här hemma. Men det kanske man ska börja göra så kanske det blir lite roligare

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

JanGBG
1/30/14, 3:54 PM
#8

Min Vera går varje dag ! Ett rum i taget.

Upp till toppen
Annons: