Annons:
Etikettsci-fi-serier
Läst 1520 ggr
Sehvrin
9/21/13, 8:31 PM

Defiance

Någon som tittar på scifi-serien Defiance som TV6 har börjat visa på fredagar? Vad tycker ni?

Jag tycker den är intressant och mycket lovande, även om den behöver visa lite mer innan jag ska göra en mer ordentlig bedömning (bara sett tre avsnitt).

Ett problem jag har med den är att jag får lite Eureka-vibbar (troligen på grund av att huvudpersonen har samma roll och de två städerna är ganska udda jämfört med sin omgivning).

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
FemFem
9/21/13, 9:25 PM
#1

Jag har tittat på alla tre avsnitt! Jag tycker att den är bra, även om det känns som om jag nog inte riktigt kommit in i den ännu. Men jag älskar serier med aliens så den är perfekt för mig! Skrattar Det ska bli spännande att se hur allt utvecklar sig.

VildaVittra
9/21/13, 10:28 PM
#2

Den är helt underbar, sett hela säsong ett.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Allamej
9/25/13, 3:15 PM
#3

Jag hoppas att Defiance får gå länge, det är en liten tvist i handlingen som måste göras rättvisa och bara tanken på vad som skett på jorden är ju hisnande

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Sehvrin
10/6/13, 5:18 PM
#4

Jag såg avsnitt 5 på tv6play (har tidigare bara sett avsnitten på tv) och hittade ingen textning. Det blev en ganska annorlunda känsla i serien när man bara kunde gissa sig till vad de som pratade annat än engelska sa. Skulle nästan säga att det var mer spännande och hotfullt (fast det hade varit tråkigt om avsnittet haft en lång dialog mellan Datak och hans fru och inte fattat något, inte ens sammanhanget)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[per50]
11/8/13, 12:45 PM
#5

Jag gillar verkligen denna serie och hoppas att det blir många säsonger.

Vargflick-a
11/21/13, 8:27 PM
#6

JAG ÄLSKAREN! 

tycker om den sett 2 ses

Annons:
ThreeStars
11/30/13, 10:20 PM
#7

Jag gillar den skarpt! Kan knappt vänta till nästa säsong! 😃

Grodan
12/23/13, 11:33 PM
#8

Oj… jag tycker den är skitdålig. Ser/såg den bara för att jag inte hade annat att se.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

medde
1/30/14, 11:17 AM
#9

Har inte riktigt fastnat för den.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Hylsan
1/31/14, 2:47 PM
#10

Har inte sett hela s1 än men måste erkänna att jag också är besviken. För lite sci-fi för min del, eller rättare sagt för mina förväntningar på serien. Får kanske ge den lite mer tid dock, men den kändes lite förutsägbar och inte något nytänk.

Men det är bara mina 5 ören :)

StefanW
1/31/14, 4:04 PM
#11

Har inte sett den, men man får väl ge den en chans.

Stefan - Modellbyggare

Grodan
2/1/14, 12:52 AM
#12

#10 👍

Jag tycker många serier har en intressant säsongstart, avsnitt 1, som lovar mycket och sedan rinner det tyvärr ut i sanden… Det är frustrerande att titta på (nyfiken som jag är kan jag inte låta bli att titta dock, för jag vill ju veta om det är så att kanske en tvist finns men att den kommer senare, efter ett par utfyllnads-/blaj-avsnitt).


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hylsan
2/3/14, 9:39 AM
#13

#10 samma här :)

Pga tidsbrist har det dock inte blivit så mycket mer tittade.

Hade varit intressant och höra ifall serien utvecklas något, ni som sett mer än s1?

Annons:
VildaVittra
2/3/14, 9:45 AM
#14

#13 Säsong två har inte sänts ännu.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hylsan
2/3/14, 9:49 AM
#15

ah, ok 😞

någon som sett hela 1:an då är välkommen att svara på min fråga 😃

VildaVittra
2/3/14, 10:01 AM
#16

#15 Jag kan säga så här, det hände mycket i säsongsfinalen.

Men jag gillar ju som sagt serien, den är smart och sedan detta att framtiden är så nära inpå och folk fortsätter att vara just folk. I många serier om framtiden är ju folk så perfekta att det inte finns någon att relatera till.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: