Annons:
Etikettövrig-science
Läst 2941 ggr
Surtsey
2012-12-04 21:01

Battlestar Galactica lajv i Göteborg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Mars nästa år kommer det hållas ett enormt BSG lajv i Göteborg på Maritima museumet och ombord skeppet Småland. I lajvet heter skeppet dock Monitor Celestra. Ett riktigt stort event som pågår fre-sön med plats för 144 personer samt kommer upprepas under 4 helger.

Är du intresserad?
Besök hemsidan för mer info!

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
Our story begins at Ragnar station where the rag-tag fleet sits trapped while the Battlestar Galactica restocks her munition depots.

The Monitor Celestra will play out in the 130 hours between the end of the miniseries and the beginning of the episode “33″ (i e start of first season). We highly recommend that you have watched at least this much Battlestar Galactica before enlisting.

While we do endeavour to stay true to the lore of the re-imagined series, we will allow dramatic departures from the canon when it comes to the consequences of the events aboard The Celestra, up to and including the destruction of the fleet.

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

Annons:
[VSK]
2012-12-23 18:06
#1

Tack för länk.

Sehvrin
2012-12-27 10:32
#2

Verkar kunna bli ett häftigt lajv. Hade jag sett serien (och gillat den) så hade det varit väldigt intressant att delta.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

medde
2013-01-15 13:38
#3

Låter riktigt spännande, men tyvärr är både tid och var man bor lite fel.. Suckar=)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sehvrin
2013-02-17 12:02
#4

Jag har tre kompisar som ska med på detta lajv, har jag fått veta. Ska bli jättespännande att höra om det efteråt (för de lär få räkna med att bli förhörda av mig 😉)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

medde
2013-02-19 08:55
#5

#4 Vore superkul och du kunde berätta lite efter du "förhört" din vänner..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sehvrin
2013-04-08 22:11
#6

För alla (till exempel jag) som är nyfikna på hur lajvet var kan jag rekommendera The Monitor Celestras facebook-sida 

Där finns fantastiskt snygga och stämningsfulla foton och minst en som var med på lajvet (Spel 1) som har skrivit om det ur sin karaktärs synvinkel.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: