Annons:
Etikettsci-fi-för-barnen
Läst 1314 ggr
medde
2009-10-11 21:03

Buzz Lightyear

Buzz Lightyear som vi kanske känner igen från filmen Toys. Han som trodde jag att han varit ute i rymden och vart så ledsen då det gick fram att han inte varit ute i rymden, utan enbart var en leksak från en fabrik. Det var då en dröm föddes hos Buzz Lightyear att en dag få komma ut och se samt få resa i rymden!

Kan tala om att den drömmen verkligen vart sann för B Lightyear. Ombord på en rymdfärja och uppdrag STS-124 fanns B Lightyear ombord. Sedan fick han tillbringa hela femton månader ombord på rymdstationen ISS. Lightyear fanns ombord på Discovery STS-128 som landade åter på jorden under september månad. Så han fick verligen uppleva sin dröm!

Nu har NASA sidor för barn med lite kul spel tillsamanns med Buzz Lightyear. Titta gärna in på NASA KIDS

Min dotter gillar NASA KIDS sidor helskarpt, Mycket och många spel och lätt information att få och kunna ta en del av våran underbara rymd samt stjärnor och planeter.

Lägger även en ett kul klipp på Buzz där han är i viktlöst ombord på ISS

Mvh medde/sajtvärd Astronomi. Medarbetare Science Fiction

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
sissie
2009-10-11 21:06
#1

Kul för Buzz att få förverkliga sina drömmar. Om inte annat så är det ju något riktigt roligt för alla barn som gillar Buzz.

Hur är det han säger? "Mot evigheten - och vidare!"

Har inte Disney dessutom gått in med pengar till rymdfärder?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
2009-10-11 21:18
#2

Jodå Disney är med och sponsrar med dollar. Men mycket är under ändring efter "vakt" ombytet på NASA.

Men det är väl en del som bidragande att Buzz fick följa med. Men härligt för BUzz att få sin dröm sann!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
2009-10-11 21:20
#3

Men glöm inte att kika in på länken till NASA KIDS. Spelen kanske även kan roa dig sissie, vem vet? Erkänner: Jag har lajjat även jag!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

johannespanzer
2009-10-11 22:30
#4

Vad kul! Skrattande

nera
2009-10-11 22:46
#5

Sonen fastnade i dessa spel direkt Glad

sissie
2009-10-11 23:34
#6

Ska visa dem för lillkillen. Han lär nog gilla dem!Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
medde
2009-10-12 11:17
#7

#4-5 Kul att ni tyckte det här var skoj:-)

#6 Tala gärna om vad han tyckte då han fått varit inne och lekt Jag översätter sidan til tösa då hon är inne. Då går allt galant.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
2009-10-12 16:30
#8

Provade att spela lite. Det var lite knepigt bitvis faktiskt. Man fick lov att leta ordetligt.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: