Annons:
Etikettgod-morgon-dag-kväll-helg
Läst 923 ggr
medde
12/5/10, 11:53 AM

2:a Advent

I dag är det 2:a advent och lucka nummer fem öppnades i adventskalender hemma. Nja inte den "vanliga" utan den med en liten god chockladbit i, tösenbiten har nog blivit för stor för den andra.

Sitter och funderar över om man snart ska kasta sig över julbaket. Men samtidigt är det söndag och man vill ha sin vilodag som söndagen är.. Då all stress och julrush kommer att infinna sig snart ändå.

Hur har ni det hemma med julplanering osv?

Snön ligger så vitt och fint både runt och på träden utanför. Fåglarna är utanför och äter sin frukost på balkongen.

Igår gav vi oss i väg ut för att inhandla filmen Eclipse men det gick inte alls bra då den posten inte kommit fram med sin leverans till butiken. Lite trist med den missen.

Hur som helst hoppas ni alla får en riktigt trevlig 2: advent, samt att vi kanske ses här på sajten under em/kvällen.

Mvh

Foto: www.fotoakuten.se

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
starhawk
12/5/10, 3:27 PM
#1

Funderar på varför det fortfarande heter adventskalender egentligen, på min tid började adventskalendern med den första advent och slutade med sista advent, hur kan man kalla det adventskalender när den börjar tre dar efter första advent? sånt kallades julkalender på min tid.

Julbak vet jag inte riktigt om man kan kalla det men igår bakade jag saffransbröd, så vi fick färska lussekatter till adventsfikat i morse, det fick vi förresten första advent också för jag bakade lördan före där också, lussekatter för tredje och fjärde advent ligger och väntar i frysen så då är årets två bak avklarade

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

medde
12/5/10, 7:36 PM
#2

#! Bra frågor du gav. Måste ge mig ut och leta efter svar om det finns att finna. Men oj! Vad imponerad jag blev nu av ditt bakande. Super, och jag skäms som ej börjat,,,,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: