Annons:
Etikettsci-fi-serier
Läst 2681 ggr
Saber
2/12/12, 4:10 PM

Terra Nova

Hej,

Hittade inget inlägg om terra nova på siten så jag tycke att jag skulle göra lite reklam om den.

http://www.imdb.com/title/tt1641349/

Tror den gick på TV6 under hösten men han inte se alla avsnitt där.

jag vet att några har varit kritiskta mot den, men själv tycker jag att den har möjlighet att komma igång efter fösta sesongen.

Huvudtemat är inte Dinosarier!!! Så förvänta er inte en Jurassic park

Annons:
JanGBG
2/12/12, 5:11 PM
#1

Rynkar på näsan

Den har jag missat helt!

starhawk
2/12/12, 5:34 PM
#2

Tror jag sett delar av avsnitt till den där, en del dinosaurier, dom mindra sorterna, ingår i befolkningen och större otäckingar som T Rex hålls borta med nån "strålsten" är det samma serie Saber?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Saber
2/12/12, 7:30 PM
#3

Joo, det är samma serie. Den lider av att man måste följa serien men samtidigt har en långsam start. Först mot slutet av första sesongen börjar storyn dra igång på riktigt.

Surtsey
2/13/12, 12:36 PM
#4

Tänker inte se den förräns det är säkert att den får en fortsättning. Den kostar ju oerhörda summor och har inte fått matchande publiksiffor för att försvara en fortsättning. Men troligaste (och i mina ögon sämsta) lösningen verkar vara att lägga ner Fringe för att kunna köra ytterligare en säsong av Terra Nova..

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

[Fiction]
3/7/12, 10:43 PM
#5

Jag är just nu inne på avsnitt 10/12 och måste säga att det finns en hel del med serien jag gillar; bl a hur de lyckas med att problematisera kring saker på ett naturligt sätt och plocka in olika frågeställningar om sådant man kan behöva ta ställning till i en ny civilisation.

Däremot anser jag nog att det finns lite kvar att önska vad gäller relationsbiten. Jag får alldeles för ofta känslan av att detta är en familjeserie som främst riktar sig till skolbarn, med tanke på de "infantila" relationerna. - Någon mer än jag som får dessa vibbar?

[Jimmy.L]
3/8/12, 8:47 PM
#6

#5 Såg 5 avsnitt innan jag lessnade. Kändes som du säger inriktad mer mot yngre tittare.

Annons:
Cameo47
4/11/12, 9:35 PM
#7

Felet med serien är att man vill få en stor publik och försöker därför rikta sig till alla, vilket innebär att ingen blir riktigt nöjd och därmed dalar tittarsiffrorna. Det skulle vara intressant om man kunde göra en serie för att den ska bli så bra som möjligt i stället för att försöka tillfredställa allas smaker.

Why is it that dinosaurs always die running?

[SallysPigge]
4/12/12, 12:50 AM
#8

Blir det någon fortsättning tro?

[Jimmy.L]
4/12/12, 8:54 AM
#9

#8  Fox Entertainments vd pratade om det kunde bli en till säsong i vintras. Men dom har valt att avakta med det tillsvidare.

Cameo47
4/12/12, 9:30 AM
#10

#8 o #9 Fox försöker sälja serien till ett annat filmbolag. Syfy channel kan ev vara en köpare om vi har tur. Det produceras på tok för få scifi-erier nu för tiden.

Why is it that dinosaurs always die running?

[SallysPigge]
4/12/12, 8:59 PM
#11

Slutar snart att kolla på serier om dom inte tänker göra fortsättningar. Är lite trött på det och det börjar bli väldigt vanligt med det nu med. :-S

Stallmima
7/19/17, 7:57 PM
#12

Sjukt bra serie, synd den inte fortsatte  😕

Upp till toppen
Annons: